Avatar billede knallertjoe Praktikant
17. januar 2006 - 22:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

billede som fast baggrung + baggrund

hej med jer.
På min side har jeg brugt koden fra
http://www.eksperten.dk/spm/344095
som lyder:
<style>
body
{background-image: url(forside1.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: center;
}
</style>

Jeg vil gerne BÅDE have det stillestående 1x2 billede samt den kornede baggrund der ses for oven.
Kan det lade sig gøre?
Avatar billede knallertjoe Praktikant
17. januar 2006 - 23:00 #1
ps: siden ligger her:
www.supertipsligaen.dk
Avatar billede jokkejensen Novice
17. januar 2006 - 23:35 #2
Ikke gennem CSS.. så skal dit 1x2 billede have transperant baggrund...

Billedet skal laves i et billederedigerings program..

Hvor man laver et lag med baggrunden, og derefter designer 1x2 oven på, du kan ikke bruge det eksisterende, brug den kilde fil du lavede da du designede det..
Avatar billede knallertjoe Praktikant
18. januar 2006 - 22:46 #3
Jeg kan godt finde ud af at lave et billede smeltet sammen af de to (altså transperant. Det billede jeg ender op med er 250 x 250 pixel.
Jeg mener bare.... Jeg vil ikke have en masse 1x2´er ved siden af hinanden. Kun 1 gang 1x2 i midten som er stationær uanset om man scroller, og resten af baggrunden skal være grøn kornet.
Avatar billede knallertjoe Praktikant
19. marts 2006 - 20:45 #4
lukker