Avatar billede margitbork Nybegynder
17. januar 2006 - 12:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

java.lang.UnsatisfiedLinkError: no db2jdbc in java.library.path

Jeg har en application der skal lave forbindelse til DB2.
Når jeg kører et test fra mit udviklingsværktøj (IntelliJ) går det fint og jeg får forbindelsen med DB2, men når jeg forsøger fra min Tomcat5.5.12 får jeg ovenstående fejlmeddelelse.

Jeg har søgt lidt på nettet og jeg tror det er noget med at min Tomcat skal kende en dll fil, sandsynligvis placeret i C:\Program Files\SQLLIB\BIN. Men hvordan gør man det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2006 - 12:28 #1
lyder som om at det dir som indeholder db2jdbc.dll skal være i PATH environment variabel
Avatar billede margitbork Nybegynder
17. januar 2006 - 12:34 #2
Hvis jeg sætter C:\Program Files\SQLLIB\BIN i min path så virker det hvis jeg starter tomcat'en med Tomcat5.exe, men ikke når jeg starter den som en service på min egen maskine
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2006 - 12:37 #3
har du genstartet maskinen efter at du har rettet PATH ?

(jeg ved ikke om ændringer træder i kraft for services dynamisk)
Avatar billede margitbork Nybegynder
17. januar 2006 - 12:38 #4
NEJ, jeg forsøger det lige...
Avatar billede margitbork Nybegynder
17. januar 2006 - 12:51 #5
Det virker, HURRA..
Hvis du vil have point så send et svar -
ellers tager jeg dem selv  ;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2006 - 12:56 #6
svar