Avatar billede qualon1 Nybegynder
17. januar 2006 - 10:14 Der er 3 kommentarer

Omskrivning fra .htaccess til IIS

Hej...
Jeg skal have flyttet en hjemmeside over på en server hvor det ikke længere er en apache server, men en IIS server. Den hjemmeside der skal flyttes bruger jeg rewriteengine til at lave virtuelle .html filer. Dette vil jeg også gerne have til at køre på siden fremover, og jeg håbede nogen kunne hjælpe mig med at lave en lignende løsning på IIS.

.htaccess ser sådan ud:
RewriteEngine On
RewriteRule ^[^/]*\.html$ /index.php
Avatar billede agermose Nybegynder
17. januar 2006 - 10:17 #1
det kræver vist, at den IIS du ligger på har installeret et særligt ISAPI modul, der understøtter den slags ting. Er det din egen server, så du kan installere den slags?
Avatar billede qualon1 Nybegynder
17. januar 2006 - 10:20 #2
nej det er det nemlig ikke... hvis det nu var installeret... hvad gjorde man så?
Avatar billede agermose Nybegynder
17. januar 2006 - 10:23 #3
det kommer desværre helt an på hvad det er for et modul - der findes flere. Også flere, der har valgt at ligge sig meget, meget tæt op af den syntax, der bruge i de forskellige apache moduler.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=isapi+rewrite&meta=

giver en række muligheder.