Avatar billede arohde Nybegynder
16. januar 2006 - 16:17 Der er 1 kommentar

pop up menu ikke aktiv

Hej

Jeg har samme problem som zambezi havde den 21/12 med at dropdown menu-behavioren ikke er aktiv når man arbejder med en template: se tråden her: http://www.eksperten.dk/spm/673787.

Jeg har fulgt dette råd:
"Ved mig løste det problemet ved at gemme din grundskabelon som en alm. html/asp/.. fil. Herefter kunne jeg godt ændre/oprette drop down menuer, og så gemme den som skabelon (template) bagefter igen.
Sådan skal jeg i hvert fald gøre for at ændre i mine menuer."

- ja, jeg kan også lave dropdown, hvis jeg kalder min template for .htm - tilgengæld kan jeg ikke få ændringerne til at slå igennem på mine enkelte sider bagefter, når jeg laver "save as" til .dwt efter jeg har rettet i den som .htm.

Det er også lidt træls, at skulle lave templaten om til .htm og bagefter til .dwt, hver gang man skal føje nye punkter til menuen (valgte den struktur, for at det skulle være dynamisk) - særligt, hvis mine sider ikke vil opdatere med de nye template-ændringer bagefter...

Håber der er en, der kan hjælpe mig!
/arohde ;-)
Avatar billede primse Novice
05. februar 2006 - 20:56 #1
Har du prøvet, når du gemmer har redigeret den som html-fil, vælge save as template, og overskrive den gamle template, alså give den samme navn som du har oprettet undersiderne ud fra.

Jeg suploader min side gennem en ftpserver, hvor jeg selv flytter filerne.
Hvis du gør det samme, skal alle undersider uploades, hver gang efter du har ændret i templaten. Ellers træder mine ændringer ikke i kraft...