Avatar billede handbold Nybegynder
16. januar 2006 - 14:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Linieskift og stort bogstav

Hej

Når man i word skriver, vil jeg gerne have at når jeg laver linieskift(enter) at så skal første ord på den nye linie ikke starte med stort med mindre der har været punktum.. Kan dette laves???

Hilsen Jakob
Avatar billede hcma Novice
16. januar 2006 - 14:28 #1
Funktioner -> Forater -> Autokorrektur -> fanebladet Autokorrektur -> slet fluebenet i Første bogstav i sætninger med stort
Avatar billede hcma Novice
16. januar 2006 - 14:29 #2
grundet til at den gør det er at Word opfatter tvungent linkeskift (enter) som afslutning på en sætning. Men hvis du gør ovennævnte er du ude over det problem.
Avatar billede hcma Novice
16. januar 2006 - 14:29 #3
Forater = Formater
Avatar billede jkrons Professor
16. januar 2006 - 17:26 #4
hcma-catbody-> Men så laver den vel heller ikke stort bogstav efter punktum?
Avatar billede hcma Novice
16. januar 2006 - 18:49 #5
jkrons >>  det har du ret i, da tvunget linieskift sidestilles med punktum (og jeg tror da, at det var dig selv som nogle år siden fortalte (skrev) mig hvordan det hænger sammen; eller også har det Leo Heuser)
Bruger normalt selv meget sjældent tvunget linieskift, men skriver bare derudaf, da jeg synes at det så er meget lettere at formatere de enkelte elementer til sidst.
Avatar billede jkrons Professor
16. januar 2006 - 19:23 #6
hmcma-catbody-> Enig. Mit gæt er, at det handbold ønsker ikke kan lade sig gøre - altså stort bogstav efter punktum men ikke efter linieskift.
Avatar billede hcma Novice
16. januar 2006 - 19:53 #7
jkrons >>  ser nu at jeg havde overset et vigtigt punkt i spørgsmålet: nemlig det du påpeger  :o(
Avatar billede handbold Nybegynder
17. januar 2006 - 10:22 #8
Ja deter nemlig det jeg gerne ville, har selv prøvet det med autokorrektur først, men ville så hører om der ikke var en anden måde så mit probelm kunne løses, men nej... Ellers tak...
Avatar billede hcma Novice
17. januar 2006 - 12:17 #9
handbold >>  så mangler du bare at få lukket dette spørgsmål; du kan bare afvise mit svar og bede jkrons om at lægge et, da han jo svarede korrekt.
gider du ikke også lige kigge på disse andre åbne spørgsmål du har liggende:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=handbold&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
(nogle (mange) ignorerer spørgsmål fra spørgere som ikke sørger for at få lukket sine spørgsmål)
Avatar billede handbold Nybegynder
17. januar 2006 - 14:46 #10
hey jkrons læg lige et svar....
Avatar billede jkrons Professor
17. januar 2006 - 16:16 #11
Ok.