Avatar billede kelmof Nybegynder
16. januar 2006 - 14:12 Der er 1 løsning

Polish collation og visning i SQL EM 2000

Hej,

Jeg har et problem med at få vist polske karakterer i EM 2000. Jeg har opsat en polsk SQL server 2000, men polsk collation. Jeg har også ændret min database collation til polsk. Jeg har sågar ændret den specifikke kolonne, hvor jeg ønsker at skrive polsk bogstaver.

Databasen har jeg fra en tidligere dansk server, men har nu ændret collation til polsk og flyttet den til en polsk server. Har i nogle ideer hvad der går galt.

Jeg kører dansk WinXP med polske internationale indstillinger, men lige meget hjælper det. Lige så snart jeg skriver et polsk bogstav, så forsvinder det igen, når jeg går videre til næste felt.

Jeg kan godt lave en update på en tabel i Query analyser og så skrive en polsk karakter, som jeg også kan få vist rigtigt i Query analyser, men den vil stadig ikke vises korrekt i EM2000.

Håber der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede kelmof Nybegynder
22. februar 2006 - 15:36 #1
Det var der så ikke. Har forøvrigt selv løst problemet.