Avatar billede toksvig Praktikant
16. januar 2006 - 11:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan og hvilket program er bedst.

Jeg vil gerne have en webserver på min pc.

Jeg vil gerne have nogle anbefalinger på brugervenlige programmer.

serveren skal kunne:
1) Oprette forskellige brugergrupper, som hver har forskellige rettigheder.
2) Oprette forskellige brugere med hver deres password.
3) brugere skal kunne uploade/downloade filer.

Jeg har ikke den store programeringsmæssige erfaring. Derfor ville det være fint med en server som har de forskellige ting indbygget i et brugervenligt admin-menu.
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. januar 2006 - 11:45 #1
Jeg havde installeret Apache (http://httpd.apache.org)

Og så en FTP-server... bulletProof fx!

BulletProof kan lave grupper med forskellige rettigheder osv.. men det har ikke nogen automatisk indvirkning på Apache, der skal du ind i httpd.conf filen og redigere.. med mindre du bare vil have brugerne liggende sådan fx. http://www.mitdomain.dk/bruger1, http://www.mitdomain.dk/bruger2, http://www.mitdomain.dk/bruger3 osv osv eller evt. i et underbibliotek http://www.mitdomain.dk/brugere/bruger1
Avatar billede toksvig Praktikant
16. januar 2006 - 11:57 #2
Hejsa.
Tak for hurtigt svar!
Som nævnt er jeg ikke verdens hurtigste dyr i skoven på det her område.
Jeg har en ftp server som kører på min pc nu. Men her er min erfaring at mange har problemer med at komme ind på den.

Jeg har rodet lidt med et serverprogram (Glemt navnet) hvor der kunne oprettes brugere, som hver især fik forskellige adgange til min hjemmeside.

Men hvis jeg nu prøver apache, kan jeg så gøre nogenlunde som ovenstående?
Avatar billede toksvig Praktikant
16. januar 2006 - 12:11 #3
Nu har jeg installeret apache, men jeg mildt sagt helt ude i skoven.. jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med den :)
Avatar billede toksvig Praktikant
16. januar 2006 - 15:36 #4
Jeg vil gerne kunne udgive en webside fra min egen computer. Som nævnt skal der være mulighed for at up/downloade filer fra min pc. Hjælp!!
Avatar billede toksvig Praktikant
17. januar 2006 - 10:32 #5
..?? :)
Avatar billede phliplip Nybegynder
17. januar 2006 - 10:41 #6
Skriver lige igen i aften.. har ikke tid lige nu :P Arbejder
Avatar billede toksvig Praktikant
18. januar 2006 - 00:34 #7
Er der nogen der ved hvordan jeg opsætter en apache server? mangler lidt punkt for punkt agtigt. Det må gerne være en henvisning til en overskuelig side..
Avatar billede phliplip Nybegynder
18. januar 2006 - 01:09 #8
http://www.webmasterstop.com/48.html

Her er der en ganske udemærket tut. ;) Så får du den også sat op med PHP og MySQL-database
Avatar billede phliplip Nybegynder
18. januar 2006 - 01:11 #9
Nej den var faktisk pænt elendig når det kommer til dit problem.. sorry!
Avatar billede phliplip Nybegynder
18. januar 2006 - 01:12 #10
Eller hvad!? Må du lige selv bedømme... jeg sidder kæmper med at holde mig vågen.. tror jeg hopper i kassen!
Avatar billede toksvig Praktikant
21. januar 2006 - 18:09 #11
Jeg har ikke lige været så aktiv de sidste dage, men tak for hjælpen indtil videre. Jeg kigger på det på mandag, der vil jeg lige gennemgå det link du gav mig..
Avatar billede toksvig Praktikant
26. januar 2006 - 11:53 #12
Hej igen. Jeg har ikke rigtig fundet noget jeg kunne bruge direkte på det link du gav mig. Men der var da en masse spændende læsning, så tak for det. Jeg lukker tråden her, da der åbenbart ikke er så mange der har noget input til dette emne.
Hvis du phliplip kan give mere hjælp, eller har ideer til hvor jeg kan finde dem, vil jeg meget gerne høre fra dig..
Om ikke andet, så læg et svar til mg, så får du pointene, som tak for indsats..
Jeg beklager jeg ikke har givet særlig hurtig respons, men jeg har været temmelig meget hængt op.. men sådan er det jo..

mvh Toksvig
Avatar billede phliplip Nybegynder
26. januar 2006 - 12:41 #13
svar.. kender godt det med at være hængt !-)
Avatar billede toksvig Praktikant
30. januar 2006 - 13:51 #14
He he.. du bliver nødt til at lægge et svar for point :) ikke kun en kommentar..
Avatar billede phliplip Nybegynder
30. januar 2006 - 15:04 #15
Svar... pjat med dig :P