Avatar billede irma_n1 Novice
15. januar 2006 - 21:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tp monitor mht replikering

Jeg skal forberede en 10min fremlæggelse til mit projekt som omhandlede replikering af databaser og har måske tænkt mig at snakke om tp monitor og hvordan denne kan være en fordel at have når replikering er til stede...er der nogen der har fordele og ulepmer til disse samt en ide om hvordan en tp monito kan bruges i den tilfælde
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. januar 2006 - 22:50 #1
Der står lidt her om det
http://www.byte.com/art/9504/sec11/art3.htm

Ud over som der bliver nævnt at kunne sende transaktioner til flere sites og lave skift til replica ved failover så vil du også kunne gemme transaktioner og udføre dem senere hvis en replika er nede på tidspunket.
Ved ikke om der er så meget mere i det i forhold til replikering.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2006 - 23:34 #2
jeg har meget svært ved at se hvad en TP monitor og database replikering har med
hinanden at gøre

en TP monitor styrer 2PC transaktioner, hvor sådan lidt populistiske alle
deltagende (databaser) har vetoret - alle skal sige OK før go

ved database replikering bestemmer master og siger den go så skal
slave kunne processe

to meget forskellige scenarier
Avatar billede irma_n1 Novice
16. januar 2006 - 23:36 #3
havde i tanker om at tp monitor kan tilføjes udover replikering ...så den kan styre load balancing osv...men er nok nødt til at læse lidt mere om det :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2006 - 23:44 #4
load balancing ?

og hvordan kommer det ind i billedet ?
Avatar billede irma_n1 Novice
16. januar 2006 - 23:47 #5
så vidt jeg kan huske (og ret mig hvis det er forkert) så findes der tp monitorer der kan, hvis der er alt for fange forbindelser på en server, lave tunel funelling eller sådan noget .. det er 2 år siden jeg havde om det så hukommelsen er ikke så frisk
Avatar billede irma_n1 Novice
02. februar 2006 - 19:57 #6
arne send lige et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2006 - 23:02 #7
ok