Avatar billede mrd Nybegynder
15. januar 2006 - 13:54 Der er 5 kommentarer

TomTom 3 på Acer n35

Jeg er ved at miste modet m.h.t min Acer n35 med indbygget GPS. Jeg har installeret TomTom 3, som jeg mener er mere brugervenligt end den medfølgende Destinator 3,...nå men til mit problem:
Under Gps-instillinger kan jeg simpelthen ikke finde ud af hvilke to instillinger som jeg skal vælge, da der ikke er nogle logiske muligheder umiddelbart, i forhold til en Acer n35.
Har set et par indlæg med at stille den til "anden kabel", den mulighed er der bare ikke !  HJÆLP !!
Avatar billede annikadk Nybegynder
15. januar 2006 - 14:11 #1
Nu er det noget siden at jeg har haft TT3, men der er ikke noget med NMEA com5 eller 8? Kan forestille mig at det er en af dem du skal lege med. Kan desværre ikke huske præcis hvad mulighederne er i den.

Anden kabel er i TT5 mener jeg.
Avatar billede mrd Nybegynder
15. januar 2006 - 14:15 #2
Det kan forresten godt være at du har ret m.h.t at det er TT5, men den eneste COM port der er at vælge er COM3. NMEA er mulig, men er det så 4800 eller ?,....kan selvfølgelig prøve mig frem.
Avatar billede annikadk Nybegynder
15. januar 2006 - 14:52 #3
Der er noget med at du skal trykke på en knap (sætte/fjerne flueben) ude til venstre så du kan skifte nogle indstillinger vedr GPSen i TT3.
Men NMEA 4800 burde virker - og så skal det som sagt være den rette com.
Aner desværre ikke hvilken en de bruger på n35eren.
Avatar billede annikadk Nybegynder
15. januar 2006 - 14:53 #4
Der er også en bar forneden hvor man kan sætte den mod zzzzz og "et eller andet andet" - eller husker jeg forkert?
Avatar billede mrd Nybegynder
15. januar 2006 - 14:59 #5
Det med fluebenet er jeg blevet klar over for ellers gemmer den ikke de ændringer man fortager sig, og du husker rigtigt m.h.t "zzzzzz", den skal man vække til fuld styrke.
Problemet er imidlertidig at den fryser når jeg laver ændringer til NMEA 4800 & COM 3, den kan næsten ikke "slæbe" sig afsted og jeg bliver så herefter nødt til at soft resete den,....men altså stadig ingen forbindelse til Satelit,, ØV!