Avatar billede 120769 Nybegynder
15. januar 2006 - 10:18 Der er 6 kommentarer

Hjælp til database

Hejsa
Jeg har et program på computeren som åbner en mssql database (Scubase) når programmet køre og lukker databasen når programmet lukker, tror også at den åbner og lukker serveren (ikke helt sikker).

Når programmet skal på serveren bruger den følgende parameter:
Server: KONTOR\SCUBASE  Database: Scubase  User: sa

Spørgsmål:
1. Hvad er forskellen på Scubase.mdf og Scubase.ldf?
2. Kan jeg kopier Scubase.mdf eller Scubase.ldf over i et andet bibliotek, og åben databasen, uden at serveren køre?
3. Hvordan skal min connection string se ud (Eks. SqlConnection("server=(localhost);database=Scubase;uid=sa;pwd=")?

Mvh. Henrik
Avatar billede lordnelson Seniormester
15. januar 2006 - 15:23 #1
Mdf = data
ldf = Opbygning,user m.v.

Hvis du skal have din database et andet sted hen skal du detach databasen
for at få den ind igen skal den attach, for at bruge den skal den være
attach til en sql server. Når du detach eller attach finder MSSQL selv ud af
mdf og ldf filerne

LN
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2006 - 15:56 #2
nej du kan ikke bare kopiere MDF og LDF fordi der er referencer til dem i master
databasen

MDF = data (inkl. struktur og brugere)

LDF = log
Avatar billede 120769 Nybegynder
15. januar 2006 - 16:05 #3
Mit projekt går ud på:
At jeg skal have en kopi af databasen, Så skal jeg have lavet nogle ændringer i database strukturen på kopien, derefter skal den kopieres over på min PPC som en *.sdf database (det sidste kan jeg selv klar.
Kan det lade sig gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2006 - 23:46 #4
BACKUP og RESTORE måske
Avatar billede 120769 Nybegynder
17. januar 2006 - 07:33 #5
Hvis man laver en backup, kan man så restore den med et andet navn?
Avatar billede lordnelson Seniormester
17. januar 2006 - 08:33 #6
Du kan deatach databasen lave en kopi i stifinder eller lign
lave havd du vil med den, omdøbe den til et andet navn m.v.
og når du så skal bruge den attacher du den igen

Ln