Avatar billede leif Seniormester
14. januar 2006 - 19:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Totaler uden specifikation

Hej,

Jeg har et view som pænt idag viser alle mine software indkøb, grupperet helt som jeg gerne vil have det.

Men i Antal vil jeg kun have den til at vise Totalen af hvad Afdeling "X" har indkøbt af Office 2003 pro. Idag viser den alle tastet indkøb.

På forhånd tak.

Fra
Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
15. januar 2006 - 18:34 #1
Jeg er ikke helt sikker på at jeg ved hvor langt ned du vil have opdelt dine grupperinger. Jeg kan læse at du vil have "afdelinger" og "produkter" ind som "kategoriseringer", er det rigtig forstået?
Avatar billede leif Seniormester
15. januar 2006 - 18:54 #2
Jeg har opdelt det som jeg skal, dvs. med de Kategoriseringer som jeg skal bruge, Men jeg får alle de enkelte dokumenter med dem har jeg ikke noget at bruge til.

http://ljnet.dk/exp/679548/1.JPG er som jeg gerne ville have det.
http://ljnet.dk/exp/679548/2.JPG er som jeg får det nu.
Avatar billede leif Seniormester
15. januar 2006 - 18:58 #3
Men jeg skal reelt ikke bruge det som et View, men som en udskrift.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
15. januar 2006 - 21:29 #4
Din oversigt inkluderer de enkelte dokumenter (dine indkøb), eller kan du ikke få tallene med i summeringen. Hvis du alligevel blot skal bruge summen, så kan du vel blot sørge for at de relevenat kategorier er lukket sammen, og så udskrive oversigten?!
Avatar billede leif Seniormester
15. januar 2006 - 21:39 #5
Hvis jeg bare ber den om at udskrive formen folder den det hele ud så den også viser mig de enkelte indkøb, så kan jeg bare få en meget lang udskrift.
Avatar billede leif Seniormester
15. januar 2006 - 21:43 #6
Jeg mener selvfølgelig at ber jeg den om at udskrive viewet folder den det hele, så den også udskriver de enkelte dokument linier.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
15. januar 2006 - 21:45 #7
du skal blot markere de rækker du ønsker at se i udskriften; kategorier og summeringer  - INGEN dokumenter.
Ctrl+P, og vælg at udskrive oversigten...
Det burde virke!
Avatar billede leif Seniormester
15. januar 2006 - 22:02 #8
Nu gjorde det også ! (Sikkert bare en Fejl 40) Kan jeg ikke få den til at summere på den sidste kategori og ikke også som nu at den også Afdeling2 har 25 licenser selv om at 20 er Office Pro 2003 og 5 er Server 2003.
Avatar billede jogii Nybegynder
15. januar 2006 - 22:08 #9
Prøv så med denne kode i en action button i oversigten:

@Command([ViewExpand]);
@Command([ViewShowOnlyCategories]);
@Command( [FilePrint] ; ""; ""; ""; ""; "printview");
@Command([ViewCollapse])

Katogorisummer er en af dine bedste venner. Accepter dem bare som de er, så har de så meget at give tilbage ;-)
Avatar billede jogii Nybegynder
15. januar 2006 - 22:10 #10
uuups, glemte at afslutte med endnu engang

@Command([ViewExpand]);
@Command([ViewShowOnlyCategories]);
@Command( [FilePrint] ; ""; ""; ""; ""; "printview");
@Command( [ViewShowOnlyCategories] );
@Command([ViewCollapse])
Avatar billede leif Seniormester
15. januar 2006 - 22:12 #11
Jeg kan ikke få den til at ud for Afdeling og Producent skal den ikke skrive en total ?
Avatar billede jogii Nybegynder
16. januar 2006 - 08:00 #12
Nej, desværre ikke.
Avatar billede leif Seniormester
16. januar 2006 - 21:13 #13
Hmm, okay ! Vil I smide et svar ?
Avatar billede jogii Nybegynder
16. januar 2006 - 21:59 #14
jo så da
Avatar billede leif Seniormester
05. februar 2006 - 17:53 #15
Hvis cdelicht ønsker point må han råbe op !