Avatar billede giorgio Nybegynder
14. januar 2006 - 10:30 Der er 1 løsning

upgrade af PHPMyAdmin, nu mangler danske tegn

Hey eksperter

Min ISP har lige opgraderet PHPMyAdmin til ver. 2.6.4-pl1. Jeg er mambo bruger, og kan nu ikke få æ,ø og å til at virke, det står korrekt i alle tabellerne, men på min side er der bare ? eller kinesiske tegn.

Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvilket format den stod til at hente ind i før, men, den vil nu default hente det ind i:

Language: Danish (da-utf-8)
MySQL Tegnsæt: UTF-8 Unicode (utf8)
Kollation: latin1_danish_ci

Nogen idder til hvordan jeg skal få hente mine data ind, så det ser ordentligt ud på siden.
Avatar billede giorgio Nybegynder
06. marts 2012 - 09:53 #1
lukkes, da jeg ikke har fået svar