Avatar billede blaameier Nybegynder
14. januar 2006 - 10:13 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

messenger warning

Hej

Jeg har et problem med messenger. Der kommer et program som siger at jeg skal hente en patch på forskellige sider. Der er 2 forskellige pop-ups som dukker op som foreslår at jeg skal benytte 2 for forskellige sites. Tror ikke at det microsoft der har lagt den lille tjeneste ind. Gider i kigge min log-fil igennem? På forhånd tak.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:02:51, on 14-01-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Winamp\Winamp.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Personal\Ad-Aware.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Peter Christensen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Repair Registry Pro] C:\Programmer\Repair Registry Pro\RepairRegistryPro.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1137059540377
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
Avatar billede arlet Juniormester
14. januar 2006 - 10:13 #1
Slå tjenesten messenger fra
Gå ind på http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm
og tryk på download now
Så trykker du kør
Så dukker "programmet" op og der trykker du disable messenger
Så genstarter du og så kommer der ikke flere af de popups.
Avatar billede arlet Juniormester
14. januar 2006 - 10:14 #2
Bagefter:
Du er bagud med dine opdateringer.

Meget vigtigt:
Hent og installer Sp2 til Windows og IE her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Gå derefter ind på windows update http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da
og hent alt hvad der ligger af opdateringer der.
Avatar billede blaameier Nybegynder
14. januar 2006 - 11:01 #3
Tak for det :)

Nu virker den meget bedre. Opdateringerne er installeret.

Christian
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2006 - 11:40 #4
fint, kom så med loggen, for snavset forsvinder ikke af at opdatere din pc :)
Avatar billede arlet Juniormester
14. januar 2006 - 12:56 #5
John..

Det var tjenesten messenger, der var på spil her og hvis 14/01-2006 10:13:42 er udført, så kommer der ikke flere..

Loggen er ren
Avatar billede arlet Juniormester
14. januar 2006 - 12:57 #6
blaameier -> Har du brug for mere hjælp, eller har du fået dit spørgsmål besvaret??, for så skal du huske at lukke dit spørgsmål pænt igen ved at marker mit navn i boksen til venstre og tryk accepter..

Fortsat god weekend