Avatar billede chrber Nybegynder
12. januar 2006 - 22:20 Der er 5 kommentarer

Knas med trådløst Internet / IP-adresse

Hej,

Jeg har en bærbar Dell som kører Windows 98 SE med et trådløst PCMCIA netkort. Umiddelbart burde den få tildelt en IP-adresse automatisk som burde hedde noget med 192.168.4.2XX, men det sker ikke. Hvis jeg laver en ipconfig står den til at have en IP-adresse på 0.0.0.0. Windows ser dog ud til at have fin fin forbindelse med routeren... Jeg har prøvet at tildele en manuel IP-adresse til kortet, dog uden held, den stod stadigvæk til at have en IP-adresse på 0.0.0.0.

Hvad kan  problemet være?

Der er flere andre computere tilknyttet Internetforbindelsen og de har alle fået tildelt IP-adresse automatisk.

Mvh,
Christian
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
12. januar 2006 - 22:33 #1
Du har selvfølgelig sørget for at angive krypterings nøglen, hvis der er en sådan nøgle.. ?
Avatar billede chrber Nybegynder
12. januar 2006 - 22:39 #2
Ja, den har jeg angivet, og det ser også ud til at den får fin forbindelse til routeren. Derfor burde den vel også få tildelt en IP-adresse, men det gør den altså så ikke...
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
12. januar 2006 - 22:42 #3
Det lyder MEGET mystisk.

Så vidt jeg ved skal man i Win98 angive SSID'et inde i netværksegenskaberne ..

også selvom man bruger 3. parts software.

prøv det
Avatar billede chrber Nybegynder
12. januar 2006 - 22:48 #4
OK, det prøver jeg. Måske et dumt spørgsmål, men er SSID krypteringsnøglen?
Avatar billede kenp Novice
13. januar 2006 - 13:23 #5
nej det er det ikke, SSID er navnet på dit trådløse netværk.