Avatar billede dar Nybegynder
26. april 2001 - 14:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flere farver via telnet?

Hvis jeg logger på min FreeBSD maskine via telnet bliver alt vist i s/h. De synes jeg er fucking træls. F.eks. er det MEGET svært at bruge sysinstall i to farver. Det er heller ikke vildt nemt at anvende div. teksteditore i to farver, så derfor dette spørgsmål.
Da jeg ikke regner med at det er specielt svært, for en der bare er LIDT mindre newbie end mig.
Avatar billede dar Nybegynder
26. april 2001 - 19:45 #1
Nu har jeg givet lidt flere point...Ingen der ved hvordan?!?
Avatar billede dar Nybegynder
26. april 2001 - 19:45 #2
Ingen gang nogen der ved OM man kan?!?
Avatar billede dar Nybegynder
27. april 2001 - 20:47 #3
OK! Nu har jeg sat den til hundrede...Er der virkerlig ingen der ved noget om det?!?
Avatar billede dar Nybegynder
27. april 2001 - 20:55 #4
Jeg ved i hvertfald at man kan med skumle telnet servere til MS-systemer! Det jeg selv prøvet.

Mit spørgsmål er jo bare, om man så ikke også kan i FreeBSD?
Avatar billede sh_freesite.dk Nybegynder
02. maj 2001 - 14:46 #5
Mængden af farver afhænger vel af, hvad din telnet-KLIENT bilder serveren ind, den er.. Det kan være, at dine højtelskede farver kun fungerer, hvis terminalen er \'vt100\' eller noget..
Avatar billede dar Nybegynder
08. maj 2001 - 16:25 #6
sh_freesite.dk >> Grunden til mit ønske om flere farver er blot, at det ville muliggøre brug af mange flere, af de lidt mere grafikbaserede (læs: farvet tekst eller farvet baggrund - stadig tekst) programmer. Der er mange ting jeg endnu ikke er en haj til, men som kan gøres gennem et af disse programmer, f. eks. sysinstall.
Avatar billede mrud Nybegynder
23. maj 2001 - 22:03 #7
Hej. 3 steps program her.

1) Download en ordenligt telnet klient,
fx. CRT eller SecureCRT. En 30 dages demo hentes på www.vandyke.com

2) Sæt din forbindelse op i CRT til at køre med ANSI-color

3) Hvis du stadig ikke har farver på så prøv at skrive
setenv TERM xterm-color

----
Brug i øvrigt en halv time på at lære Screen at kende hvis du ikke kender den allerede(http://www.freebsd.org/cgi/url.cgi?ports/misc/screen/pkg-descr). Kort fortalt, kan køre flere virtualle terminaler fra samme session der fortsætter når du logger af.
Avatar billede ianj Nybegynder
14. juli 2001 - 19:51 #8
Gå på google.com og søg efter putty.

Den har ingen problemer med at opgive den korrekte termtype for mig. På hverken SunOS/Tru64/Linux/OpenBSD/NetBSD
Avatar billede dar Nybegynder
17. august 2001 - 20:54 #9
mrud>> Yes!!! Nu har jeg om sider fået min server op at køre og dermed fået testet det. OG DET VIRKER!!! YEEEHAAA!