Avatar billede ofelia Nybegynder
12. januar 2006 - 02:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Microsoft visual C Runtime Error når jeg vil åbne Outlook .

Når jeg starter Outlook får jeg følgende meddelelser...

"Udvidelsen kunne ikke initaliseres. Filen extend.dat Kan ikke åbnes, Filen findes måske ikke, du har måske ikke tilladelse til at åbne den, eller den kan være åben i en anden program.
Højreklik på den mappe, der indeholder filen, og klik derefter på Egenskaber for at kontrollere tilladelsen til mappen. Du har ikke de rette tilladelser til at udføre denne handling"

Jeg har nu funder 2 mapper der hedder outlook

Mappe nr 1.
EXTEND    Åbnes med: Notesblok.                            Placering: C:Documents and Settings/Gæst......
DAT-fil Oprettet: 23. december 2005, 13:45:43
2KB Ændret: 23. december 2005, 13:45:43
Åbner: 8. januar 2006, 21:43:34

OUTLOOK    Åbnes med: Pogrammet er ukendt
Office-datafil
64 KG

Mappe nr 2.
EXTEND    Åbnes med: Notesblok.                        Placering: C:Documents and Settings/Navn.....
DAT-fil Oprettet: 8. januar 2006, 14:20:29
2 KB Ændret: 5. januar 2006, 17:00:49
Åbner: 8. januar 2006, 21:11:14

OUTLOOK    Åbnes med: Pogrammet er ukendt
office-datafil
2.272 KB

Jeg har ikke nogen problem med at åbne extend filerne med Notesblok, men kan det være en anden program jeg muligvis skal bruge ?...kommer i tanke om at jeg var at lære noget om hjemmeside programering i går og fulgte en kursus på : http://www.html.dk/...kan jeg have lavet en fejl der, der kan resultere i mit problem med Outlook !.

Når jeg klikker (ok) til den første meddelelse jag fik kommer følgende

"Standardmappen til e-mail kan ikke åbne. Der blev nægtet adgang til filen. Du har ikke den nødvendige afgangstilladelse til filen
c:Dukoments and settings/avnlokal indstilling/erapplication data/microsoft7outlook/outlook.pst."

Når jeg så trykker (ok) til det får jeg denne besked:

"Skal standardmappen Filsystem åbnes i stedet."

Når jeg så trykker (Ja) til det får jeg denne besked:

"Den fil, der lagre oplysninger om visning til mapper, som indeholder filen, kunne ikke åbnes, vil du slette filen og oprette en ny? visningen til mapper, der indeholder emner, vil stadig være tilgængelig."

Når jeg så trykker (Ja) til det får jeg denne besked:

Microsoft Visual C ++ Runtime Library

"Runtime Error
Pogram: c:/pogra~1/micros~2/office10/outlook.exe
This applocation has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the applications support team for more information."

og når jeg så klikker (ok)... lukker den outlook.

Mystisk...har ikke haft problemer med outlook før eller med noget andet siden jeg fik ny pc for godt et år siden.
Excel - Word - Frontpage - Powerpoint - Access virker ok.
Jeg fik problemer med Windows Media Player dagen før problemet med Outlook opstod, kunne ikke åbne "bibliotek" men kan godt åbne- aktuel afspilning...Kopier fra cd...Brænd...og alt det andet, ved ikke om det har nogen indflydelse på Outlook
Jeg har prøvet at systemgendanne men det har ikke løst problemer, hverken den men media player eller outlook.

Jeg har også prøvet at gendanne Microsoft office xp professional med frontpage-installation fuldstændig
uden resultat.

Jeg slettede min Microsoft Antispyware i går, måske det kan have noget med sagen at gøre.

Jeg har windows xp home edition.
Version: 5.1.2600  Service pack 2 build 2600
og
Norton Internet secutity 2005.
Version: 8.0.5.14

Jeg håber nogen kan hjælpe mig her da jeg ikke har fundet noget som kan hjælpe andre steder, har nu surfet rundt og forsøgt at finde svar på mit problem i godt og vel en uge.

mvh ofelia
Avatar billede halifax Nybegynder
12. januar 2006 - 05:38 #1
Når du har surfet rundt vedr. fejlen har du måske allerede set denne fra Microsoft

"You receive a "This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way" error message when you run a custom Microsoft Visual C++ 6.0 program in Windows XP"
http://support.microsoft.com/kb/884538

Ikke just noget man bliver meget klogere af, og for at få et omtalt skal man kontakte Microsoft support!! Hvad mon de tænker på.  :)
Avatar billede halifax Nybegynder
12. januar 2006 - 05:47 #2
Det har formentlig noget med .NET og eller ISS at gøre, så fejlen kan godt stamme fra dit "hjemmeside programering".
Har ikke en forklaring/løsning.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. januar 2006 - 06:51 #3
Har du nogen ide om, hvad det er for en udvidelse, der er tale om her

"Udvidelsen kunne ikke initaliseres. Filen extend.dat Kan ikke åbnes"

Kan det være nogle sproglige udvidelser - har du været ved at "lege" med noget i den retning?

Prøv at tjekke indstilling i Kontrolpanel - Internationale og sproglige indstillinger.
Klik faneblad Sprog, klik Detaljer - i næste dialogboks klik på Avanceret. Har du hak ud for "Slå avancerede sprogindstillinger fra".
Avatar billede boxer Nybegynder
12. januar 2006 - 07:45 #4
Prøv at gå til kommandoen Kør og skriv sfc /scannow og tyk enter. Du skal bruge din windows skive. Så fejlretter scanningen vigtige systemfiler.

I aller sidste ende, hvis intet andet virker, kan du prøve med en repair:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Læs HELE linket når/hvis du går i gang.
Avatar billede ofelia Nybegynder
12. januar 2006 - 18:59 #5
Att;  halifax

øøøh ... jo, jeg giver dig fuldstændig ret...hvad tænker de mon på!
det bliver nok ikke lige det jeg  prøver som det første for at løse problemet, og at vente på den næste Windows XP service pack synes også at være lidt træls.

Att: halifax

ang. sprogindstillinger så har jeg ikke hak ud for "slå avancerede sprogindstillinger fra, og har ikke været ved at "lege" med noget i den retning, ikke lige hvad jeg kan huske.
Avatar billede ofelia Nybegynder
12. januar 2006 - 19:50 #6
har lige kørt "sfc /scannow" med windows skive men får stadig de samme meddelelset...æv,
tager lige en kig på "http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4"
Avatar billede halifax Nybegynder
13. januar 2006 - 07:56 #7
Indrømmet, det var rent gæt at tjekke den sprogindstilling. Inspireret af info fra et andet site, hvor problemet dog ikke var helt lig dit.
Men kom til at tænke på om de der "Extend.dat" filer kunne have noget med udvidede eller avancerede sprogindstillinger at gøre. Og du har netop IKKE hak ved den indstilling, oplyser du.

Mener du at have noget at bruge de avancerede sprogindstilinger til? Ellers prøv at sætte det hak, luk Outlook ned og åben igen. Måske skal maskinen genstartes.
Avatar billede ofelia Nybegynder
13. januar 2006 - 22:00 #8
Fandt noget om ”Microsoft Visual C ++ Runtime Library” her...

http://www.microsoft.com/office/community/en-us/default.mspx?query=Microsoft+visual+c%2B%2B+Runtime+Library&dg=&cat=en-us-office&lang=en&cr=US&pt=3a4e9862-cdce-4bdc-8664-91038e3eb1e9&catlist=&dglist=&ptlist=&exp=&sloc=en-us

Are you running Norton Internet Security 2004?  There is a problem with the
Antispam Outlook plugin. It seems to only affect multi-user XP systems.
Norton told me they are aware of the problem but have no fix (That was 3
months ago). You can get rid of the problem by renaming the" MSOUPLUG" file.
This will unfortunately stop Norton Antispam from working properly but
Outlook will not crash anymore. Hope this helps. That file is in C:\Program
Files\Common Files\Symantec Shared\Antispam on my computer I just Changed the
file extension to .old.

det har jeg så gjort, hvilket også fjernede fejlmeddelelser...

Microsoft Visual C ++ Runtime Library
"Runtime Error
Pogram: c:/pogra~1/micros~2/office10/outlook.exe
This applocation has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the applications support team for more information."

Men fik stadig meddelelsen...

"Standardmappen til e-mail kan ikke åbne. Der blev nægtet adgang til filen. Du har ikke den nødvendige afgangstilladelse til filen
c:Dukoments and settings/avnlokal indstilling/erapplication data/Microsoft/outlook/outlook.pst."

Jeg gik ind i søg og skrev outlook.pst, men fandt ingen outlook.pst, kun 2 outlook hvoraf den ene var skrivebeskyttet hvilket jeg ændrede, og så forsvandt den meddelelsen..pyyha,
MEN når jeg så åbnede outlook får jeg denne meddelelse,

"Udvidelsen kunne ikke initaliseres. Filen extend.dat Kan ikke åbnes, Filen findes måske ikke, du har måske ikke tilladelse til at åbne den, eller den kan være åben i en anden program.
Højreklik på den mappe, der indeholder filen, og klik derefter på Egenskaber for at kontrollere tilladelsen til mappen. Du har ikke de rette tilladelser til at udføre denne handling"

Jeg fandt extend.dat og fjernede hakket ud for skrivebeskyttelse og så forsvandt meddelelsen.

Nu åbner Outlook uden problemer...jeg kan bare ikke sende og hente post...skriii...vrææææl...
Hyyyl...snøft...river de sidst 2 grå hår ud af hovedet..
Når jeg trykker på send/modtag i outlook kommer der en meddelelse der siger...

”Du har ikke de rette tilladelser til at udføre denne handling”

Nogen der har en ide om hvordan jeg fixer den...?
og er det, jeg har gjort, helt hen i vejret...?
Avatar billede ofelia Nybegynder
18. januar 2006 - 03:12 #9
Jeg har nu opgiver problemet med outlook, har afinstalleret og installert den igen og den køre nu fint.
Jeg mangler nu bare at få fixet min windows media player, kommer nok også til at geninstallere den, hvis jeg får brug for hjælp, kan jeg så fortsætte i denne tråd eller skal jeg starte en ny?..de to problemer (er jeg næsten sikker på) har noget med hinanden at gøre.
Skal jeg komme med et gæt på hvad der kunne være årsag til problemerne ville det være da jeg afinstallerede Windows Antispyware, men da jeg hverken er pro i ditellerdet så er og bliver det kun en luset amatør gæt:-)
Avatar billede halifax Nybegynder
20. januar 2006 - 02:07 #10
Tjaa... hvad skal man foreslå af amatør gæt?  :)

Som du selv siger, geninstallaer Media Player.
Direkte link til download af den - dansk
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=b446ae53-3759-40cf-80d5-cde4bbe07999
Avatar billede ofelia Nybegynder
04. februar 2006 - 18:00 #11
Har nu også fåer media player på plads igen og vil egentlig godt lukke mit spørgsmål, men synes
at i har gjort en ihærdig indsats for at hjælpe så jeg vil gerne give nogle poing, så send lige et svar...
Avatar billede boxer Nybegynder
04. februar 2006 - 18:29 #12
De må være til halifax :o)
Avatar billede halifax Nybegynder
05. februar 2006 - 02:40 #13
OK, her er svar fra mig. Du kan da godt være med, boxer.  :)