Avatar billede coliniiii Nybegynder
11. januar 2006 - 16:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med spyaxe og spyware strike

Her er en hijackthis log er der nogen som kan hjælpe?
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\WinFax\WFXSWTCH.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\DS\02.05.0001.1119\en-us\bin\WindowsSearch.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\DS\02.05.0001.1119\en-us\bin\WindowsSearchIndexer.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopOE.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\system32\nvctrl.exe
C:\WINDOWS\system32\mssearchnet.exe
C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\DS\02.05.0001.1119\en-us\bin\WindowsSearchFilter.exe
C:\Documents and Settings\Colin S Redmond\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Colin Redmond's Explorer
O2 - BHO: RandomName - {e0103cd4-d1ce-411a-b75b-4fec072867f4} - C:\WINDOWS\system32\hp7908.tmp
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Pop-Up Stopper &Companion - {8F05B1A8-9D77-4B8F-AF54-6B2202066F95} - C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Companion\popupus.dll
O3 - Toolbar: MSN Search Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0001.1119\en-us\msntb.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WFXSwtch] C:\PROGRA~1\NORTON~1\WinFax\WFXSWTCH.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SpywareStrike] C:\Programmer\SpywareStrike\SpywareStrike.exe /h
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -startup
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Windows Desktop Search.lnk = C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\DS\02.05.0001.1119\en-us\bin\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &MSN Search - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0001.1119\en-us\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Open in new background tab - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TAB\02.05.0001.1119\en-us\msntabres.dll/229?4b050815d9a477bb3d2ca188e69aebd
O8 - Extra context menu item: Open in new foreground tab - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TAB\02.05.0001.1119\en-us\msntabres.dll/230?4b050815d9a477bb3d2ca188e69aebd
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing)
O16 - DPF: {2AF5BD25-90C5-4EEC-88C5-B44DC2905D8B} (DownloadManager Control) - http://dlmanager.akamaitools.com.edgesuite.net/dlmanager/versions/activex/dlm-activex-2.0.3.1.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1129136566609
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone (Pctspk) - PCtel, Inc. - C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcSandraSrv.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede coliniiii Nybegynder
11. januar 2006 - 16:38 #1
Det startet med at jeg fik en trojan som hedder TROJAN.ZLOB. Jeg forsøgt at reparere den med de anbefalinger fra NORTON uden held!
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 17:03 #2
medmindre du som den første i verden har fået SpyAxe på Linux så prøv
og spørg her:

http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Virus/
Avatar billede coliniiii Nybegynder
11. januar 2006 - 17:32 #3
Arne v  Hvad vil det sig?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2006 - 17:36 #4
jeg tror at du har spurgt i forkert kategori
Avatar billede arlet Juniormester
11. januar 2006 - 17:39 #5
Vi tager den bare her..

Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

Hent Crap Cleaner: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
øverst til højre trykker du >>download latest version<<
Installer programmet, men lad vær med at køre det endnu!
Husk at vælge dansk ved installationen.

Hent Ewido: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).

-----

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

-----

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

Nu skal du køre CCleaner, som du hentede tidligere.
Tryk så på "Renser" i menuen i venstre side.
Under windows fanebladet skal du fjerne hakket i cookies
Nu skal du trykke på knappen "Kør Cleaner" - det gør du mindst 2 gange.
Tryk så på "Problemer" i menuen i venstre side.
Nu skal du trykke på knappen "Skan efter problemer" og efter at den er færdig med skanne på "Udbedre valgte problemer.." Sig ja til at gemme en backup og tryk dernæst på "Udbedre alle valgte problemer" - det gør du mindst 2 gange.
Luk programmet.

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Genstart almindeligt, kør et scan med Panda:
http://www.arlet.dk/panda.htm

Klik på Start->Kontrolpanel->Skærm->Skrivebord->Tilpas Skrivebordet->Web fjern flueben i Security Info og View my Active desktop as a web page (Det er ikke sikkert det eksisterer).

Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.
Avatar billede coliniiii Nybegynder
11. januar 2006 - 20:37 #6
Hej Arlet jeg har forsøgt de forskellig ting men men jeg kan ikke kør de forskelligt programmer i fejl sikret tilstand. De forskellig programmer som du anbefalet kan ikke sees i fejlsikret tilstand, de er er godt nok på skrivebord i normal tilstand men det er kun edwido som kan startes. CC cleaner og smitrem
kan kun køres i normalt tilstand ??? jeg har ikke prøvet panda endnu!!
Colin
Avatar billede arlet Juniormester
11. januar 2006 - 21:43 #7
Så kør den i normalt tilstand
Avatar billede coliniiii Nybegynder
12. januar 2006 - 15:38 #8
JEG HAR ENDLIG for lov at kom på nettet igennem fejlsiket tilstand.Jeg tillader at sLogfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Colin S

Redmond\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =

http://www.jubii.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title =

Colin Redmond's Explorer
O3 - Toolbar: (no name) - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} -

(no file)
O3 - Toolbar: Pop-Up Stopper &Companion -

{8F05B1A8-9D77-4B8F-AF54-6B2202066F95} -

C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Companion\popupus.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} -

(no file)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} -

c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent]

C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WFXSwtch] C:\PROGRA~1\NORTON~1\WinFax\WFXSWTCH.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched]

C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft

AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search]

"C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe"

/startup
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task]

"C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda

Titanium 2006 Antivirus + Antispyware\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Programmer\UnH Solutions\IE

Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -startup
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk =

C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Windows Desktop Search.lnk = C:\Programmer\MSN

Toolbar Suite\DS\02.05.0001.1119\en-us\bin\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &MSN Search - res://C:\Programmer\MSN

Toolbar Suite\TB\02.05.0001.1119\en-us\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel -

res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Open in new background tab -

res://C:\Programmer\MSN Toolbar

Suite\TAB\02.05.0001.1119\en-us\msntabres.dll/229?4b050815d9a477bb3d2

ca188e69aebd
O8 - Extra context menu item: Open in new foreground tab -

res://C:\Programmer\MSN Toolbar

Suite\TAB\02.05.0001.1119\en-us\msntabres.dll/230?4b050815d9a477bb3d2

ca188e69aebd
O8 - Extra context menu item: Similar Pages -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501}

- C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\npjpi150_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console -

{08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} -

C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\npjpi150_06.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683}

- C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger -

{FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -

C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus

scanner) -

http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI

Utility Class) -

http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: avldr - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avldr.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother

Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks -

C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks -

C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision

Corporation - C:\Programmer\Fælles

filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) -

Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton

AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec

Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton

Utilities\NPROTECT.EXE
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software -

C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus +

Antispyware\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda

Software - C:\Programmer\Fælles filer\Panda

Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software -

C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus +

Antispyware\pavsrv51.exe
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone (Pctspk) - PCtel, Inc. -

C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP -

C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Panda Network Manager (PNMSRV) - Panda Software -

c:\programmer\panda software\panda titanium 2006 antivirus +

antispyware\firewall\PNMSRV.EXE
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software

Internacional - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium 2006

Antivirus + Antispyware\PsImSvc.exe
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware -

C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware -

C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcSandraSrv.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec

Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec

Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation -

C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation -

C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: Panda TPSrv (TPSrv) - Panda Software -

C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium 2006 Antivirus +

Antispyware\TPSrv.exe

ende Hijack this fra fejlsikret tilstand
---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            14:19:19, 12-01-2006
+ Rapport-Checksum:        17B9DA22

+ Scanningsresultat:
    Ingen inficerede filer fundet!

::Rapport slut

  smitRem © log file
    version 2.8

    by noahdfear

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

checking for ShudderLTD key

ShudderLTD key not present!

checking for PSGuard.com key

PSGuard.com key not present!

checking for WinHound.com key

WinHound.com key not present!

spyaxe uninstaller NOT present
Winhound uninstaller NOT present
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Existing Pre-run Files

~~~ Program Files ~~~

SpywareStrike

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

~~~ Icons in System32 ~~~

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Command Line Process Viewer/Killer/Suspender for Windows NT/2000/XP V2.03
Copyright(C) 2002-2003 Craig.Peacock@beyondlogic.org
Killing PID 1316 'explorer.exe'

Starting registry repairs

Deleting files

  Remaining Post-run Files

~~~ Program Files ~~~

SpywareStrike

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

~~~ Icons in System32 ~~~

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~ Wininet.dll ~~~

CLEAN! :)
Jeg vide ikke om du kan hjælpe mig jeg kan ikke kør i normalt tilstand...Det tage flere minutter før mand få en skærm med noget billeder. Jeg kan ikke brug explorer eller mail konto.
Avatar billede arlet Juniormester
12. januar 2006 - 15:45 #9
Kan se at du har både panda og norton som antivirusprogram.

Du må kun køre med et af gangen, så afinstaller et af dem(hvis det var mig, så var det norton der røg)

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linien/linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.

O3 - Toolbar: (no name) - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - (no file)

O3 - Toolbar: (no name) - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - (no file)

genstart og ny hijackthis
Avatar billede coliniiii Nybegynder
12. januar 2006 - 16:17 #10
Jeg tillader mig og sede Hijackthis i normal tilstand ( det hjælp med at fejrn panda). Jeg kun ikke for lov at fjerne Norton i fejlsikret tilstand??

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\WinFax\WFXSWTCH.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\MSN Toolbar

Suite\DS\02.05.0001.1119\en-us\bin\WindowsSearch.exe
C:\Programmer\MSN Toolbar

Suite\DS\02.05.0001.1119\en-us\bin\WindowsSearchIndexer.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopOE.exe
C:\Documents and Settings\Colin S Redmond\Skrivebord\Ubenyttede

skrivebordsgenveje\Highjackthis\hijackthis2.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\cidaemon.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =

http://www.jubii.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title =

Colin Redmond's Explorer
O3 - Toolbar: (no name) - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} -

(no file)
O3 - Toolbar: Pop-Up Stopper &Companion -

{8F05B1A8-9D77-4B8F-AF54-6B2202066F95} -

C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Companion\popupus.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} -

(no file)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} -

c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent]

C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WFXSwtch] C:\PROGRA~1\NORTON~1\WinFax\WFXSWTCH.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched]

C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft

AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search]

"C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe"

/startup
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task]

"C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Programmer\UnH Solutions\IE

Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -startup
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk =

C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Windows Desktop Search.lnk = C:\Programmer\MSN

Toolbar Suite\DS\02.05.0001.1119\en-us\bin\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &MSN Search - res://C:\Programmer\MSN

Toolbar Suite\TB\02.05.0001.1119\en-us\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel -

res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Open in new background tab -

res://C:\Programmer\MSN Toolbar

Suite\TAB\02.05.0001.1119\en-us\msntabres.dll/229?4b050815d9a477bb3d2

ca188e69aebd
O8 - Extra context menu item: Open in new foreground tab -

res://C:\Programmer\MSN Toolbar

Suite\TAB\02.05.0001.1119\en-us\msntabres.dll/230?4b050815d9a477bb3d2

ca188e69aebd
O8 - Extra context menu item: Similar Pages -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501}

- C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\npjpi150_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console -

{08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} -

C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\npjpi150_06.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683}

- C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger -

{FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -

C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus

scanner) -

http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI

Utility Class) -

http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother

Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks -

C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks -

C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision

Corporation - C:\Programmer\Fælles

filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) -

Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton

AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec

Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton

Utilities\NPROTECT.EXE
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone (Pctspk) - PCtel, Inc. -

C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP -

C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware -

C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware -

C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcSandraSrv.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec

Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec

Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation -

C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation -

C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede coliniiii Nybegynder
12. januar 2006 - 16:23 #11
Jeg sender en ny hijackthis hvor jeg har fjernet de to filer

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\WinFax\WFXSWTCH.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\DS\02.05.0001.1119\en-us\bin\WindowsSearch.exe
C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\DS\02.05.0001.1119\en-us\bin\WindowsSearchIndexer.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopOE.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\cidaemon.exe
C:\Documents and Settings\Colin S Redmond\Skrivebord\Ubenyttede skrivebordsgenveje\Highjackthis\hijackthis2.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Colin Redmond's Explorer
O3 - Toolbar: Pop-Up Stopper &Companion - {8F05B1A8-9D77-4B8F-AF54-6B2202066F95} - C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Companion\popupus.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WFXSwtch] C:\PROGRA~1\NORTON~1\WinFax\WFXSWTCH.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -startup
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Windows Desktop Search.lnk = C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\DS\02.05.0001.1119\en-us\bin\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &MSN Search - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0001.1119\en-us\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Open in new background tab - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TAB\02.05.0001.1119\en-us\msntabres.dll/229?4b050815d9a477bb3d2ca188e69aebd
O8 - Extra context menu item: Open in new foreground tab - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TAB\02.05.0001.1119\en-us\msntabres.dll/230?4b050815d9a477bb3d2ca188e69aebd
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\npjpi150_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\npjpi150_06.dll
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone (Pctspk) - PCtel, Inc. - C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcSandraSrv.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede arlet Juniormester
12. januar 2006 - 16:38 #12
Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan se her : www.arlet.dk/pakke.htm