Avatar billede suix Nybegynder
11. januar 2006 - 16:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Proxy ->Default Gateway

Hej,
Nogen der ved om det er muligt automatisk at tilføje PC'ens default gateway til at bypasse proxy-indstillingerne...? Her tænkes hovedsageligt på problemstillinger ang. opkobling på hoteller, lufthavne osv, hvor login er krævet.
Avatar billede screem_brille Novice
11. januar 2006 - 16:19 #1
det er det, men du skal angive en anden adresse, så hvor meget det er værd er et andet spørgsmål
Avatar billede screem_brille Novice
11. januar 2006 - 16:22 #2
netop fordi at normalt vil alle andre porte end port 8080 være lukket for udgående traffik (og du vil derfor være uden internet forbindelse) hvis du angiver en anden gateway
Avatar billede suix Nybegynder
11. januar 2006 - 21:50 #3
Følgende scenario er sat op/testet:
Vi har en masse bærbare, hvor proxy/Lan-indstillingerne er låste til proxy via GPO. Når så disse bærbare er i udlandet og vil forbinde til os via VPN, kræves der tit at de første logger ind/registrerer sig på et hotels hjemmeside. Denne hjemmeside kan de naturligvis ikke få adgang til når proxy-indstillingerne altid er aktiveret. Deaktiverer man proxy'en er der ingen problemer, men det er ikke noget vi tillader vores bruger manuelt gør, hvilket så betyder at de kan surfe uhæmmet udenom vores systemer. Så det som jeg fisker efter, er et .pac script, der aflæser ens defaulte gateway, og tilføjer denne til reg-db som bypass til proxy'en, og naturligvis sletter denne når PC'en slukker/brugeren logger af.
Avatar billede suix Nybegynder
03. juli 2008 - 11:48 #4
Problem løst med script.