Avatar billede danielledupont Nybegynder
11. januar 2006 - 14:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Meget stort banner (til tryk) i Indesign

Jeg har et problem, som jeg håber en af jer kan løse - helst i dag. Jeg skal lave et meget stort banner i Indesign, som bagefter skal trykkes som et stofbanner. Det skal være 0,6 x 7 meter, men Indesign tillader ikke så store størrelser.

Er det muligt at lave et dokument på denne størrelse alligevel?

Eller kan jeg lave dokumentet halvt så stort som det skal være - og alligevel trykke det i fuld størrelse? Det er trods alt en PDF fil som kan strækkes i al uendelighed. Der skal dog være et billede på, og det er vigtigt at kvaliteten bliver god. Det er selvfølgelig i 300 dpi.
Avatar billede knso00 Nybegynder
11. januar 2006 - 15:01 #1
Umiddelbart vil jeg ikke tro, der er et problem i at printe det ud i dobbelt størrelse. De store bannere jeg har lavet har kun været i 150 DPI - det er jo ikke et foto, der er beregnet til at blive set fra 10 centimeters afstand, så DPI er efter min erfaring slet ikke så vigtig.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. januar 2006 - 15:59 #2
Du burde kunne trække det bagefter da indesign jo arbejder med vektor baseret grafik. Jeg har ikke selv prøvet at arbejde med indesign så du må ikke hænge mig op på det :)

Vh
Avatar billede knso00 Nybegynder
11. januar 2006 - 16:16 #3
innercity, det er rigtigt, men mht. billedet, så er det ikke vektorgrafik - men er vil jeg tro at et 300DPI-billede, der bliver trukket dobbelt så stort til 150DPI bør være rigeligt.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. januar 2006 - 16:47 #4
ja det lyder meget rimeligt