Avatar billede jens_lynild Nybegynder
10. januar 2006 - 20:49 Der er 9 kommentarer

Rapport til PowerPoint

Hej eksperter,

Mit spørgsmål går på hvordan man bedst får vist sine rapporter fra Access i en PowerPoint?

Jeg har prøvet at indsætte det SnapShot view man kan eksportere rapporterne til ind i PowerPoint men jeg får bare et icon af rapporten som jeg så kan trykke på og få vist rapporten, men det er jo ikke helt hensigtsmæssigt.

Hvis jeg laver rapporten om til pdf og indsætter den får jeg meget runde kanter på bogstaver osv. hvilket ikke er særligt pænt.

håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede sjap Praktikant
11. januar 2006 - 10:02 #1
Jeg må tilstå at jeg ikke ved noget om det, men prøv at se om nedenstående ikke kan hjælpe dig lidt på vej.

http://office.microsoft.com/en-us/assistance/HA011880611033.aspx
Avatar billede jens_lynild Nybegynder
11. januar 2006 - 11:24 #2
Hej sjap, Det er ikke helt det jeg mener. Jeg vil gerne have formateringen fra mine Access rapporter vist i powerpoint, og ikke bare et hyper link til hvor på fil systemet snapshot filen er
Avatar billede geagleeye Nybegynder
11. januar 2006 - 13:16 #4
jeg ved at man kan lave noget så den automatisk gennerere powerpoint slide show
brug google.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=create+powerpoint+from+access&meta=
Avatar billede fynbohans Nybegynder
12. januar 2006 - 01:40 #5
Du kan eksportere rapporten enten som .rtf eller som .pdf.
PDF-filen kan du lave med gratis-programmet 995pdf.
Avatar billede jens_lynild Nybegynder
12. januar 2006 - 11:20 #6
Jeg har prøvet at eksportere rapporten til .rtf eller .pdf. Problemet med rtf er at formateringen ikke bliver bibeholdt og problemet med pdf er at når det importeres i powerpoint bliver billedet sløret og man får ikke altid alle detaljer med
Avatar billede maggerholm Nybegynder
26. januar 2006 - 18:24 #7
Jeg ved det er lidt kringlet, men her er hvad jeg gør.

Jeg har lavet en Excell presentations-side som ser ud som jeg gerne vil have vist i min presentation(I mit tilfælde en nyhedsavis som kører på en lille 42" skærm),denne excel fil har cellerne linket til bestemte felter i en excell file som mit access program generere. (2x4 celler)

presentationssiden er så lagt ind i powerpoint som et kædet dokument, så alt jeg behøver at gøre efter at have kørt mine forespørgsler, er og opdaterer kæderne i Powerpoint dokumentet.

Håber det kan hjælpe dig..

/\/\ichael /\ggerholm
Avatar billede maggerholm Nybegynder
26. januar 2006 - 18:26 #8
Ups, glemt og skrive det som et svar!  :o)

/\/\ichael
Avatar billede jens_lynild Nybegynder
27. januar 2006 - 10:24 #9
Hej Michael

Det hjælper mig desværre ikke helt da jeg har mange rapporter defineret i Access og det vil derfor kræve ret meget at lave alle dem om til Excell rapporter