Avatar billede mikkele Nybegynder
10. januar 2006 - 10:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg af PDA m. mobil.

Jeg er på udkig efter en PDA med mobilfuntion, har kigget lidt på Qtec da jeg har hørt de skulle være gode. Prislejet skal ligge på omkring 3000.
Jeg er faldet lidt for Qtek S110, men jeg ved ikke helt om jeg aligevel skal ofre 1000 kr. mere på en Qtek 2020i.

Krav: den skal have berøringskærm, trådløst internet (hvis det ikke er integreret, vil det så sige at man skal have en ekstra ting på? tænker på Qtek S110'ern), er ikke så meget inde i proceser typer, men vel en 400-500 af slagsen. Ram helst 128 (hvad er rom?), tomtom, det var visdt det jeg kunne komme i tanker om.

Hilsen Mikkel
Avatar billede mikkele Nybegynder
12. januar 2006 - 18:29 #1
Slet ikke nogle der har erfaringer med Qtek S110, Qtek 2020i eller andre?
Avatar billede gnuen Nybegynder
16. januar 2006 - 20:14 #2
jeg har en qteK s110 og er rigtig glad for den. Har installeret tomtom 5 - fungerer fint og perfekt i størrelsen. Den har ikke wlan, men med gprs via mobiludbyder kører internettet fint ca. med 56K hastighed og det kan gå, der er jo heller ikke endnu særlig meget wlan dækning i DK. Jeg anbefaler helt klart en QTEK ! Hvis du absolut vil have trådløst internet (wlan) så kan du købe et SD kort med indbygget wlan understøttelse men det stikker lidt ud over kortslottet og det ser lidt fjollet ud.
Avatar billede mikkele Nybegynder
17. januar 2006 - 17:02 #3
Har 2020i'eren wlan? Kan nu se at 2020i'eren er blevet billigere end s110 er den så klart at andbefale (altså 2020i'eren)?
Avatar billede gnuen Nybegynder
17. januar 2006 - 22:04 #4
ja 2020i har wlan. Ser man på priser uden abonnement og dermed uden tilskud fra mobiloperatør så er S110 billigere samtidig er S110 noget mindre og lettere hvilket gør at den ikke er helt umulig at rende rundt med. Jeg er glad for at jeg valgte S110 fremfor 2020i for jeg er bange for at størrelsen på 2020i ville være for meget, men det er jo individuelt og så vil jeg lige nævne at du med GPRS forbindelse fint kan surfe og hente emails. Så hvis det ikke er fordi at du selv har wlan i hjemmet samt bor i en større by med hotspots så mener jeg ikke der er nogen tvivl om at du skal helt klart vælge S110 er det dog tilfældet må du prioritere efter de førnævnte faktorer og det kan jo være svært men god fornøjelse :-)
Avatar billede mikkele Nybegynder
18. januar 2006 - 09:54 #5
Ok tak for hjælpen, men jeg tror nu aligevel at jeg tager 2020i'eren. Jeg går på efterskole nu og er der er der trådløst internet og ligeledes er der på gymnasiet hvos jeg skal starte til sommer. Jeg tror aligevel at jeg kommer til at bruge min PDA meget til opgaver og til at afspille film på, så der er det den store skærm jeg godt kan lide og så må man jo bare affinde sig med størelsen.