Avatar billede newyork Nybegynder
08. januar 2006 - 17:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opsætning af trådløs Linksys Router

Hej..

I jul fik jeg en trådløs router (LinkSYS Wireless-G Broadband Router), som jeg satte direkte til et adsl modem. Dette virkede helt perfekt..

Problemet er bare, at jeg normalt bor i et lejlighedskompleks, hvor hver lejlighed har et internetstik i væggen, og her kan jeg ikke får routeren til at virke. Mine spørgsmål er så?

1: Skal ledningen, der går fra stikket i væggen, gå over i internetporten på routeren, eller skal den gå ud i én af de 4 porten, som andre computere skal bruge, hvis de skal på nettet?

PS: Stikkene i lejlighedsvæggene går ned i kælderen til en hub/switch.

2: Jeg synes heller ikke rigtigt, at jeg kan reset’te routeren. Kunne godt i starten, men nu vil den ikke rigtig gøre det. Er lidt bare bange for at der er noget galt med den?
Avatar billede newyork Nybegynder
08. januar 2006 - 19:40 #1
det første spørgsmål stryger jeg lige igen.. stikket skal vist altid i internetporten
Avatar billede kenp Novice
08. januar 2006 - 20:21 #2
Der er ikke grænser for hvormange gange du kan resette en router.. kan være fordi at du ikke holder knappen inden lang tid nok.
Avatar billede newyork Nybegynder
08. januar 2006 - 20:39 #3
Nej det er det der er problemet. Jeg har nemlig prøvet at holde reset knappen inde i over 30 sekunder unden jeg umiddelbart kunne se en forskel
Avatar billede madah Nybegynder
12. januar 2006 - 17:40 #4
Du kan godt sætte stikket fra væggen i et af de 4 LAN stik. Det vil være den nemme løsning for at sikre at du kan komme på med de andre maskiner. Så anvendes router funktionen ikke. Men du skal så være opmærksom på at det er meget vigtigt at du har slået DHCP funktionen fra inden. Ellers laver du ballede på hele netværket.

Hvis du siger du ikke kan se en forskel på om den bliver reset, så er det ikke bare fordi den allerede er det og bare kører med factory ssettings vel?
Avatar billede newyork Nybegynder
25. januar 2006 - 17:55 #5
Det med reset knappen ved jeg ikke.. Synes at den i starten blikkende en enkelt gang når man holdte knappe inde men det gør den ikke mere. Det kan også godt være at det bare er mig.. Men hvis jeg gør som du siger "madah", det med at sætte stikket fra væggen ind i et af de 4 lan-stik, vil jeg så være i stand til at kunne gå på nettet fra den computer som også sidder i et af de fire lan stik?
Avatar billede madah Nybegynder
25. januar 2006 - 19:40 #6
Ja fu fingerer de 4 lan stik bare som en switch og så bruger du bare ikke routing funktionen i den. Så vil du blive tildelt IP-adresse fra foreningens DHCP server. Bare husk det jeg skrev med at slå din egen fra inden.
Avatar billede newyork Nybegynder
12. februar 2006 - 20:02 #7
okay.. men hvordan slår man den DHCP-funktion fra?
Avatar billede kenp Novice
12. februar 2006 - 20:36 #8
inden i din router kan du deaktiver DHCP (det er nok under punktet LAN eller DHCP
Avatar billede newyork Nybegynder
23. september 2006 - 11:41 #9
Hej igen.. undskyl at jeg har været så langsom om at svare igen, men kan du "Kenp" ikke lave et svar, så skal du få nogle points?
Avatar billede kenp Novice
23. september 2006 - 21:20 #10
ping