Avatar billede palmanimal Nybegynder
26. april 2001 - 09:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Iges fra catia til Autocad

Hej Nørder.
Jeg har et problem med Data-exchange til AutoCad 2000i. Jeg skal importere/exportere  iges og step filer i Autocad men AC kommer blot med en fejlmeddelelse. Er der nogen der har erfaringer ??
Avatar billede sorensfar Nybegynder
26. april 2001 - 20:06 #1
I hvertfald IGES findes i forskellige versioner. Måske er din Catia og din AutoCAD version forskellige. Dog skal de siges at AutoCAD aldrig har været særlig god til at importere IGES. Der har ofte været fejl i oversættelsen af filerne. Jeg mener ikke at AC kan importere STEP, medmindre man har indstalleret et tillægsprogram til AC. Mit bedste råd er at gå til www.xchangeworks.com og bestille deres CD med konverteringsprogram til AC. Det er gratis og det virker upåklageligt. Man indstallerer den og får så tilføjet to nye knapper i AC, fra hvilke man kan hente både STEP og IGES. (Hvis det er 3D filer kan jeg i øvrigt anbefale STEP som den mest stabile). Den eneste ulempe ved denne løsning er, at der er en vis ventetid på CD\'en. (Flere uger!)
Jeg håber du kan bruge det :-)
Avatar billede palmanimal Nybegynder
27. april 2001 - 05:51 #2
Tak for svaret. Desværre er xchangesworks´ order side nede i øjeblikket. Jeg har i mellemtiden fået DataExchange (tillægsprogram til AC) til at virke på min AC2000i, så den konverterer både iges og step filer nu. Er dog stadig interesseret i dit link, men venter lidt med points til linket virker. Tak for svar.
Palmanimal :-)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
27. april 2001 - 13:22 #3
jeg tegner meget i AutoCAD men har aldrig hørt om Data-exchange hvad er det ??

hvad kan det ??
Avatar billede palmanimal Nybegynder
28. april 2001 - 07:56 #4
Autodesk Dataexchange indeholder 2 import/eksport moduler der gør at AutoCad understøtter iges og STEP formater. D.V.S at hvis du har et Cadsystem kan du overføre filer mellem cadsystemet og Autocad v.h.a Exchange.
Programmet koster, så vidt jeg husker omkring 5.000 kr.
>>Sorensfar
Xchange siden kører stadig ikke
Palmanimal :-)
Avatar billede palmanimal Nybegynder
28. april 2001 - 07:57 #5
Se her:
http://com.ptl.autodesk.com/adsk/autoindex/0,,209222-123112,00.html

Avatar billede sorensfar Nybegynder
28. april 2001 - 11:01 #6
Jeg kan godt huske at jeg selv måtte ind et par gange, fordi den var nede. Til gengæld kan jeg fortælle at jeg fik en CD fra dem i går (Ventetid = 2 uger og 3 dage) :-)
Avatar billede palmanimal Nybegynder
28. april 2001 - 12:35 #7
Hvor meget fylder CD´en ??
Avatar billede palmanimal Nybegynder
02. maj 2001 - 17:19 #8
Nu er der hul igennem til siden, så jeg våver pelsen og deler points ud.

Palmanimal
Avatar billede sorensfar Nybegynder
02. maj 2001 - 23:47 #9
Takker mange gange, og hvis det går helt galt må du sige til. Så brænder jeg en kopi af min egen og sender dig. Programmet er det værd :-)
Avatar billede palmanimal Nybegynder
03. maj 2001 - 16:45 #10
Over and out..

palmanimal