Avatar billede hummel Nybegynder
07. januar 2006 - 19:31 Der er 8 kommentarer

Spørgsmål

Hej .. jeg har nogen Spørgsmål om VB..

1 : Er det let .. Prøv at Samlige det med PHP eller ASP..

2: kan man kun lave VB med Programt Microsoft Visual Basic??

3: Når man skal se det man har lavet.. Ser mand det i et Nomalt "Window" eller Et Kommandoprompt?? For i C++ Ser man det i et Kommandoprompt Entil man laver det til noget andet .. som er Svært..

4: Kender i nogen Gode Tutorials .. ??

5: Er Microsoft Visual Basic Gratis??

Det var Vist det..
Avatar billede hummel Nybegynder
07. januar 2006 - 21:10 #1
har lige et Mere..

Hvor kan man Download Microsoft Visual Basic henne???
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
07. januar 2006 - 22:28 #2
1. Det er meget nemt at gå til. Ligger tættest på ASP men er meget nemmere at gå til.

2. Forskellige control's men ikke noget jeg har forstand på...

3. Almindeligt vindue...

4. Masser af hjælp at finde her på sitet. Kig evt. også på www.planetsourcecode.com

5. Nops...
Avatar billede hummel Nybegynder
08. januar 2006 - 08:53 #3
Og man kan ikke Download Microsoft Visual Basic??

Hvis ikke hvor kan man så få et Andet program til det??
Avatar billede sjh Nybegynder
08. januar 2006 - 12:52 #4
Du kan IKKE få nogle vb5/6 compiler gratis..

Men hvis du vil igang med VB.NET så kan du bruge den her:
http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/Default.aspx
Avatar billede hummel Nybegynder
08. januar 2006 - 18:46 #5
Er det ikke Næsten det samme??

VB og VB.Net??
Avatar billede sjh Nybegynder
08. januar 2006 - 21:41 #6
nu har jeg ikke haft noget med VB.NET afgøre.. men du kan jo tag en snuser i kategorien: http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Visual-Basic-NET/
Avatar billede martin_moth Mester
12. januar 2006 - 13:12 #7
VB og VB.NET er IKKE det samme! Slet ikke!

Læs om forskelle, fordele/ulemper her:

http://www.eksperten.dk/spm/319977

Vedr. dine spørgsmål:

1) ASP bruger da VBScript, og det er meget lig VB i syntaks. Men VB laver selvstændige programmer (fx. en lommeregner eller hvad ved jeg), der kan køre på en windows PC. ASP bruges til internettet, afvikles på en server (ASP=Active Server Pges). Derfor er det 2 helt forskellige ting

2) Ja, du skal have installeret Visual Basic for at lave VB programmer (tror jeg)

3) Almindeligt windows-vindue. Windows-lommeregneren, eller Paint, eller Notepad, kunne såmænd godt være lavet i VB

4) Se ovenfor

5) Nix
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
13. januar 2006 - 16:47 #8
lukketid... :o)