Avatar billede ferdinand.k Mester
06. januar 2006 - 17:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hjemmenetværk - trådløs router på et eksisterende netværk

jeg har et netværk hvor jeg har en switch siddende som første enhed på netværket. Denne kaster IP adresser fra sig som de nye enheder kommer frem på netværket. Nu sidder jeg med et problem da jeg skal have tilføjet en trådløs router på samme netværk. Når jeg gør dette er der trukket et "straight" netværkskabel fra switchen til den nye router, men når jeg tænder denne(uden at smide på den på nettet først) og fravælger DHCP servicen, vil den ikke give de maskiner der forsøger at opnå adgang via enten det kablede eller det trådløse fra routeren...

hvad mangler jeg at gøre?
Avatar billede bouggi Nybegynder
06. januar 2006 - 17:31 #1
jeg ville nok alt efter hvilken trådløs router der er tale om vælge at sætte den i første led..
og hvis det er nødvendigt sætte switch i anden led..

og så lad Routeren stå for DHCP

dette var måden jeg løste mit problem på..
og hvad det er der gør det kan jeg ikke lige fortælle dig men det virkede hvilket var meningen

Bouggi
Avatar billede ferdinand.k Mester
06. januar 2006 - 17:33 #2
på grund af afstanden kan dette ikke lade sig gøre...
Avatar billede bouggi Nybegynder
06. januar 2006 - 17:36 #3
ok..
fortæl lige lidt mere om hvilken router / switch det er vi snakker om
Avatar billede ferdinand.k Mester
06. januar 2006 - 17:40 #4
switchen er en der er leveret af tdc da der blev installeret bredbård her i huset. Den trådløse router en en d-link DI-624
Avatar billede bouggi Nybegynder
06. januar 2006 - 17:46 #5
hmm umiddelbart kan jeg ikke lige se hvad du skulle ha gjort forkert..
men vælger at følge med på en kigger for at se hvad det er 4 øjne overser
Ked af at jeg ikke kunne hjælpe dig til enden

Bouggi
Avatar billede kenp Novice
07. januar 2006 - 13:56 #6
øhhh hvis du slår dhcp fra i din router, samtidig med at du har sat internet til den i wan port. Så er det da klart at du ikke får nogle ip-adresser.
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. januar 2006 - 17:17 #7
Jeg har fundet ud af det. Det viste sig at der var en guide i routeren der gjorde at den routeren bare blev sat på netværket og fik tildelt en ipadresse og lod alt arbejdet med dhcp service blive gjort af switchen...