Avatar billede zelic Nybegynder
05. januar 2006 - 00:56 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hijackthis Logfil

Heey Gutter ..
Her kommer en ordentlig mundfuld . Et stykke tid siden jeg har fået tjekket min computer. Og nu køre den ik så godt Hehe .. Selvom jeg har kun har spillet Online Spil ..

Men Her kommer den:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:19:55, on 05-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WIN\System32\smss.exe
C:\WIN\system32\csrss.exe
C:\WIN\system32\winlogon.exe
C:\WIN\system32\services.exe
C:\WIN\system32\lsass.exe
C:\WIN\system32\Ati2evxx.exe
C:\WIN\system32\svchost.exe
C:\WIN\System32\svchost.exe
C:\WIN\system32\svchost.exe
C:\WIN\system32\spoolsv.exe
C:\WIN\system32\Ati2evxx.exe
C:\WIN\Explorer.EXE
C:\WIN\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Dsif\Svqqiom.exe
C:\PROGRA~2\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe
C:\WIN\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Programmer\Common Files\VCClient\VCClient.exe
C:\Programmer\Common Files\VCClient\VCMain.exe
C:\WIN\system32\svchost.exe
C:\WIN\system32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe
C:\WIN\System32\alg.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WIN\system32\rundll32.exe
C:\WIN\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe
C:\Documents and Settings\Jesper\Skrivebord\EPvP_Bot\EPvP!Bot\WoW!Inmate.exe
C:\WIN\Explorer.EXE
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\DOCUME~1\Jesper\LOKALE~1\Temp\Rar$EX00.437\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = c:\secure32.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = c:\secure32.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\secure32.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\secure32.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{2ED526DE-5B68-ED7C-0DC3-04DA7BCAC9C2} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~2\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~2\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [UserSp1] syspanel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msag] Serviceprocess.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RegSvr32] C:\WIN\system32\msmsgs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PSGuard] C:\Programmer\PSGuard\PSGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [winupdates] C:\Programmer\winupdates\winupdates.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Gfgvhho] C:\Program Files\Dsif\Svqqiom.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SsAAD.exe] C:\PROGRA~2\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [PayTime] C:\WIN\system32\paytime.exe
O4 - HKLM\..\Run: [winsync] C:\WIN\system32\iwacai.exe reg_run
O4 - HKLM\..\Run: [drsmartloadb] c:\\drsmartloadb.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ActionScr] TRPT.exe
O4 - HKCU\..\Run: [barint] runload32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [avpmondll] scanSYS.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Gadwin PrintScreen 3.1] C:\Programmer\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe /nosplash
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Shell] "C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Web Folders\ibm00001.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Windows installer] C:\winstall.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PayTime] C:\WIN\system32\paytime.exe
O4 - HKCU\..\Run: [aupd] C:\WIN\system32\sywsvcs.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CU1] C:\Programmer\Common Files\VCClient\VCClient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CU2] C:\Programmer\Common Files\VCClient\VCMain.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpySheriff] C:\Program Files\SpySheriff\SpySheriff.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~2\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~2\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: style32 - C:\WIN\q107187_disk.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WIN\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WIN\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: MSCSPTISRV - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\MSCSPTISRV.exe
O23 - Service: PACSPTISVR - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\PACSPTISVR.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SPTISRV.exe
O23 - Service: SonicStage SCSI Service (SSScsiSV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe

På forhånd tak :b .
05. januar 2006 - 07:23 #1
Det er sku' (?) forståeligt nok; >10 af elementerne i din Log er 'snavs'..

Hvilken slags "Online Spil" har du haft gang i ?

Hvis du pænt følger op på dine tidl. spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=zelic&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
så vil Ekspertens eksperter have større lyst til at give dig feedback...
Avatar billede arlet Juniormester
05. januar 2006 - 08:02 #2
Download og gem disse scanner på skrivebordet:

Mwav: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
(men lad være med at scanne endnu).

-----

Ewido: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).

Genstart i fejlsikret tilstand. Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange. Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report.

-----

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

-----

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files. Klik på scan clean. Når scanneren er færdig med at scanne, så kopier indholdet af vinduet "Virus Log Information" herind (Det er nederste del af den store log.)

-----

Begge rapporter kopier du herind sammen med en ny hijackthis taget efter du har kørt de 2 scannere
05. januar 2006 - 09:03 #3
<arlet>: Dvs. du lader [Ewido] pille ud/fjerne først og derefter "fixe" i HiJackThis ? Det er jo lidt forskelligt hvordan/hvilken rækkefølge I gør det...
Avatar billede arlet Juniormester
05. januar 2006 - 09:38 #4
dr1 -> Det er mere hvilke ben jeg har fået ud af sengen*S*

Nej, når computeren nu er så snavset, som det er, så får spørger lov til at lave nogle scan og få renset ud, så er der færrere linjer vi skal tjekke bagefter.
Avatar billede zelic Nybegynder
05. januar 2006 - 18:31 #5
Hey Arlet ..

Her er Scanningen af ewido anti-malware.
HKLM\SOFTWARE\PSGuard.com -> Spyware.PSGuard : Fejl under renselse
    HKLM\SOFTWARE\PSGuard.com\PSGuard -> Spyware.PSGuard : Fejl under renselse
    HKLM\SOFTWARE\PSGuard.com\PSGuard\P.S.Guard -> Spyware.PSGuard : Fejl under renselse
    HKLM\SOFTWARE\PSGuard.com\PSGuard\P.S.Guard\License -> Spyware.PSGuard : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\ShudderLTD -> Spyware.PSGuard : Fejl under renselse
    HKLM\SOFTWARE\ShudderLTD\PSGuard -> Spyware.PSGuard : Fejl under renselse
    HKLM\SOFTWARE\ShudderLTD\PSGuard\PSGuard -> Spyware.PSGuard : Fejl under renselse
    HKLM\SOFTWARE\ShudderLTD\PSGuard\PSGuard\License -> Spyware.PSGuard : Renset med backup
    [504] c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\web folders\ibm00002.dll -> Logger.Small.dg : Fejl under renselse
    [580] c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\web folders\ibm00002.dll -> Logger.Small.dg : Fejl under renselse
    [1744] c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\web folders\ibm00002.dll -> Logger.Small.dg : Fejl under renselse
    [284] c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\web folders\ibm00002.dll -> Logger.Small.dg : Fejl under renselse
    [2528] c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\web folders\ibm00002.dll -> Logger.Small.dg : Fejl under renselse
    [2652] c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\web folders\ibm00002.dll -> Logger.Small.dg : Fejl under renselse
    [2804] c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\web folders\ibm00002.dll -> Logger.Small.dg : Fejl under renselse
    [2840] c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\web folders\ibm00002.dll -> Logger.Small.dg : Fejl under renselse
    [2980] c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\web folders\ibm00002.dll -> Logger.Small.dg : Fejl under renselse
    C:\Documents and Settings\Jesper\Lokale indstillinger\Temp\100.tmp -> Not-A-Virus.Downloader.Win32.WinFixer.b : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jesper\Lokale indstillinger\Temp\mnpenjaf.exe.mwt -> Trojan.Small : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jesper\Lokale indstillinger\Temp\res178.tmp -> Spyware.180Solutions : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jesper\Lokale indstillinger\Temp\uninstall.exe -> Adware.SurfAccuracy : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jesper\Menuen Start\Programmer\Power Scan -> Spyware.PowerScan : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jesper\Menuen Start\Programmer\Power Scan\Power Scan.lnk -> Spyware.PowerScan : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jesper Møgelvang\Cookies\jesper møgelvang@ad.yieldmanager[2].txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jesper Møgelvang\Cookies\jesper møgelvang@com[2].txt -> Spyware.Cookie.Com : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jesper Møgelvang\Cookies\jesper møgelvang@free.wegcash[1].txt -> Spyware.Cookie.Wegcash : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jesper Møgelvang\Cookies\jesper møgelvang@image.masterstats[1].txt -> Spyware.Cookie.Masterstats : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jesper Møgelvang\Cookies\jesper møgelvang@programs.wegcash[1].txt -> Spyware.Cookie.Wegcash : Renset med backup
    C:\Program Files\BearShare Accelerator\nngluz564.exe -> Spyware.NewDotNet : Renset med backup
    C:\Program Files\Media Access\MediaAccK.exe -> Spyware.WinAD : Renset med backup
    C:\Program Files\NewDotNet\newdotnet6_38.dll -> Spyware.NewDotNet : Renset med backup
    C:\Program Files\NewDotNet\uninstall6_38.exe -> Spyware.NewDotNet : Renset med backup
    C:\Program Files\SpySheriff\Uninstall.exe -> Adware.SpySheriff : Renset med backup
    C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Web Folders\ibm00001.exe -> Logger.Agent.jl : Renset med backup
    C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Web Folders\__delete_on_reboot__ibm00002.dll -> Logger.Small.dg : Renset med backup
    C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\Visualizer\ExlGen.dll -> Dialer.Generic : Renset med backup
    C:\Programmer\Power Scan -> Spyware.PowerScan : Renset med backup
    C:\Programmer\Power Scan\uninstall.exe -> Spyware.PowerScan : Renset med backup
    C:\Programmer\SideFind\sfbho.dll -> Spyware.SideFind : Renset med backup
    C:\vuf\Av Voice Changer Diamond Edition 4.0.39.zip/Setup.exe -> Worm.VB.an : Renset med backup
    C:\vuf\Videomach 3.41.zip/Setup.exe -> Worm.VB.an : Renset med backup
    C:\winstall.exe.mwt -> Not-A-Virus.Hoax.Win32.Renos.aj : Renset med backup
Avatar billede zelic Nybegynder
05. januar 2006 - 18:33 #6
Og det her er den nye Hijackthis log :

C:\WIN\System32\smss.exe
C:\WIN\system32\winlogon.exe
C:\WIN\system32\services.exe
C:\WIN\system32\lsass.exe
C:\WIN\system32\Ati2evxx.exe
C:\WIN\system32\svchost.exe
C:\WIN\System32\svchost.exe
C:\WIN\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\WIN\system32\Ati2evxx.exe
C:\WIN\Explorer.EXE
C:\WIN\system32\svchost.exe
C:\WIN\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WIN\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Winamp\Winamp.exe
C:\DOCUME~1\Jesper\LOKALE~1\Temp\Rar$EX00.890\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = c:\secure32.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = c:\secure32.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\secure32.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\secure32.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{2ED526DE-5B68-ED7C-0DC3-04DA7BCAC9C2} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [msag] Serviceprocess.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PSGuard] C:\Programmer\PSGuard\PSGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SsAAD.exe] C:\PROGRA~2\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [drsmartloadb] c:\\drsmartloadb.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [barint] runload32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Gadwin PrintScreen 3.1] C:\Programmer\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe /nosplash
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [aupd] C:\WIN\system32\sywsvcs.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CU1] C:\Programmer\Common Files\VCClient\VCClient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CU2] C:\Programmer\Common Files\VCClient\VCMain.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~2\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: style32 - C:\WIN\q107187_disk.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WIN\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WIN\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: MSCSPTISRV - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\MSCSPTISRV.exe
O23 - Service: PACSPTISVR - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\PACSPTISVR.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SPTISRV.exe
O23 - Service: SonicStage SCSI Service (SSScsiSV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe
Avatar billede arlet Juniormester
05. januar 2006 - 20:34 #7
Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe
(men lad være med at scanne endnu).

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
(Når du er erklæret ren igen, skal du huske at sætte indstillingerne tilbage)

--------------------------------------------------------------------

Du skal nu til at i gang med at fixe:
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linien/linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = c:\secure32.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = c:\secure32.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = c:\secure32.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.bestwebslinks.com/search.php?qq=%1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\secure32.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\secure32.html

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{2ED526DE-5B68-ED7C-0DC3-04DA7BCAC9C2} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [msag] Serviceprocess.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PSGuard] C:\Programmer\PSGuard\PSGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [drsmartloadb] c:\\drsmartloadb.exe
O4 - HKCU\..\Run: [barint] runload32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [aupd] C:\WIN\system32\sywsvcs.exe

O20 - Winlogon Notify: style32 - C:\WIN\q107187_disk.dll (file missing)

Find og slet den/disse manuelt:

C:\Programmer\PSGuard\PSGuard.exe
C:\WIN\system32\sywsvcs.exe

Hent denne bats fil og kør den :
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe.

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.

Genstart og ny hijackthis log(hvor du ikke har skåret toppen af)sammen med loggen fra dr.web
Avatar billede zelic Nybegynder
06. januar 2006 - 19:46 #8
Fra scanningen:

Objects scanned: 140457
Infected objects found: 83
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 52
Dialer programs found: 21
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 10
Hacktool programs found: 1
Objects cured: 0
Objects deleted: 83
Objects renamed: 84
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 111 Kb/s
Scan time: 00:52:33
Avatar billede arlet Juniormester
06. januar 2006 - 19:49 #9
Skal også se en ny hijackthis log
Avatar billede zelic Nybegynder
06. januar 2006 - 21:48 #10
Sådan .. Undskyld :D:D

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:48:05, on 06-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WIN\System32\smss.exe
C:\WIN\system32\winlogon.exe
C:\WIN\system32\services.exe
C:\WIN\system32\lsass.exe
C:\WIN\system32\Ati2evxx.exe
C:\WIN\system32\svchost.exe
C:\WIN\System32\svchost.exe
C:\WIN\system32\spoolsv.exe
C:\WIN\system32\Ati2evxx.exe
C:\WIN\Explorer.EXE
C:\WIN\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~2\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe
C:\WIN\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Common Files\VCClient\VCMain.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\WIN\system32\svchost.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe
C:\WIN\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Ventrilo\Ventrilo.exe
C:\Programmer\Winamp\Winamp.exe
C:\Documents and Settings\Jesper\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SsAAD.exe] C:\PROGRA~2\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Gadwin PrintScreen 3.1] C:\Programmer\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe /nosplash
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [CU1] C:\Programmer\Common Files\VCClient\VCClient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CU2] C:\Programmer\Common Files\VCClient\VCMain.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~2\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WIN\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WIN\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: MSCSPTISRV - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\MSCSPTISRV.exe
O23 - Service: PACSPTISVR - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\PACSPTISVR.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SPTISRV.exe
O23 - Service: SonicStage SCSI Service (SSScsiSV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe
Avatar billede arlet Juniormester
06. januar 2006 - 22:41 #11
Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan se her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede zelic Nybegynder
06. januar 2006 - 23:25 #12
Åh helt sikkert .
Tak :D ..