Avatar billede mikkelrl Nybegynder
04. januar 2006 - 20:08 Der er 6 kommentarer

Maxtor one-touch-problemer - nogen med erfaring?

Hej!

Jeg er i besiddelse af en 200GB-maxtor one-touch ekstern harddisk.
Sagen er nu den, at den på en eller anden måde - fra et øjeblik til et andet - er crashet.

Situationen ser sådan ud, at computeren godt kan finde den (under computeradministration og diskhåndtering kan jeg sågar se, hvor meget plads, der er på den) men jeg kan hverken finde eller på anden vis åbne den! Jeg har opdateret driver, taget den fra og sat den til ca. 100 gange, prøvet at oprette en sub-hd på den, for at kunne få forbindelse på den måde og en masse andre sjove ting.

Så for det første: Er der nogen, der har erfaring med dette? Al hjælp / alle idéer er meget brugbare!

For det andet: Jeg talte med en i dag, som også havde haft en maxtor-HD som var crashet, hvorved han havde mistet en masse arbejde. En af mine venner har også haft et drev af samme type (dog 100GB), der crashede (og dog på en anden måde). Men altså.. den slags sker jo aldrig for én selv, vel? I hvert fald vil jeg derfor fraråde alle at købe maxtors eksterne harddiske.

-Forresten ved jeg ikke, hvor mange point, der er passende for denne opgave, men da der ligger 1½ års gymnasiearbejde på den, bliver det bare 150. Det kan trods alt også hjælpe andre senere.
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 20:12 #1
der sker ofte med maxtor diske, de smider master file table, og derved ser disken ud som den ikke er partioneret, du kan prøve at hente getdataback fra runtime.org og se om den kan se dine data (bemærk det koster lidt for at kunne gemme filerne, og du skal have en anden disk at gemme dem på)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. januar 2006 - 21:25 #2
Jeg har også haft det problem, jeg gjorde følgende.

Hvis den som min er extern,
Jeg afmonterede den og fjernede alt hvad der havde med Maxtor og den software der fulgte med, et back up program, Dantro Retrospecth, da jeg så slukkede og startede efter et par minutter og lagde det hele ind igen så virkede det hele.
Dog har jeg senere slettet Retrospecht igen da jeg tror at det var det der synderen i det spil
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 21:27 #3
nordicwolf vi så det rigtig mange gange sidste år og i 9/10 tilfælde var det maxtor diske på over 120GB der havde problemet, der stod noget på et tidspunkt på maxtor om at fejlen var hos MS, men det er så bare sjovt at 9/10 tilfælde var med maxtor diske
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. januar 2006 - 21:35 #4
Ja det har du helt ret i, men jeg mener at hvis man blot afinstallere den fra PC sker der jo ikke noget med de data der er på drevet, den skal jo installeres igen.

Men som sagt jeg vil give dig ret i at det var noget skrammel, min står også blot her og samler støv og bruges kun til lager, men det kunne da godt være at man skulle afhænde den og få en der virker.
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
08. januar 2006 - 01:06 #5
Har haft samme problem, hvis paratition magic ikke kan klare den, så tag disken ud at kabinettet, og sæt den i computeren, så kan noget så simpelt som chkdsk klare den...
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 17:04 #6
brug for mere hjælp ?