Avatar billede migduvednok Nybegynder
03. januar 2006 - 18:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan åbner jeg for p2p på mit kabelmodem??

Har lige udskiftet mit cybercity adsl via router som jeg forwardede til et TDC webspeed kabelmodem - og nu virker alt "normalt" internet fint og downloader det det skal, 200 i sekundet, men alt p2p såsom Azureus og world of warcrafts patch downloader er både meget meget sløvt og sluger al hukommelsen.
Jeg HAR installeret den nyeste Java (på en rent windows!) og min azureus er også helt ny.

Hvorfor er det kun mine p2p-ting der er sløve?
Hvordan retter jeg det?
Avatar billede ranglen Nybegynder
03. januar 2006 - 18:54 #1
Kun port 25, som bruges til email, er spærret i kabelmodemet. Så det er ikke i modemet, at begrænsningen ligger
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
03. januar 2006 - 21:16 #2
Har du en router skal den indstilles prøv at se det her:http://exp.dk/spm/676026
Avatar billede migduvednok Nybegynder
03. januar 2006 - 21:24 #3
Da det er et kabelmodem har jeg ingen router.

TDC sagde, som du Ranglen, at det ikke var modemet.

SÅ er der kun windows firewall tilbage - men det mærkelige er at selvom jeg slukker for firewallen gør det stadig ingen forskel: stadig max 20kbs download og alle andre programmer opfører sig ÆGSTRÆMDT langsomt. ;-(

så..... hvad søren kan jeg prøve at gøre?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
03. januar 2006 - 21:36 #4
Prøv i Azureus og i Windows firewallen at indstille til en exakt port eks. 49155.
normalt har du den langsomme forbindelse, fordi den ikke kan håndtere alle de forespøgelser der kommer til din pc, det er så der man normalt kan indstille i sin router Nat session per user max 2048.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
03. januar 2006 - 21:42 #5
Husk i windows firewallen at sætte flueben i for fil-udskriftsdeling, det er også der du tilføjer portnummeret.
Avatar billede migduvednok Nybegynder
03. januar 2006 - 22:26 #6
jeg har bedt både firewallen og azureus om at bruge en bestemt port men det gør ingen forskel.

Ej heller at sætte flueben i file and printersharing eller de andre. (min er engelsk)

;-(
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. januar 2006 - 09:10 #7
Ja hvis det virkede dengang du havde Cybercity, så er der ikke andet at gøre end ringe til TDC, og spørge om hvorfor dit p2p ikke virker.
Avatar billede migduvednok Nybegynder
07. januar 2006 - 15:03 #8
suk - det er jo det. For de kaster bare hænderne op i luften: "ved ikk'" - og er iøvrigt enormt svære at komme igennem til! :-(

Men tak for din indsats John.
Avatar billede migduvednok Nybegynder
07. januar 2006 - 15:03 #9
luk