Avatar billede hummel Nybegynder
03. januar 2006 - 17:35 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

ASP program

er der nogen som kender et Godt Program til at lave ASP i??

et program hvor man kan trykke på en knap også Ser man sit ASP..

Det kan ikke Blive IIS ..  Da jeg ikke kan finde min XP Cd..
Avatar billede trekkies Juniormester
03. januar 2006 - 19:04 #1
Du kan ikke bruge asp fuldt ud hvis du ikke har IIS installeret.

Da du skal til at lære asp, vil jeg råde dig til at se på de forskellige aritkler her på eksperten.dk.

Du lære mest asp og om koden ved at bruge et alminde tekst program, ikke word, men du kan bruge "Notesblok" som er i windows.
Jeg bruger at program som hedder "Notepad ++" som kan have flere sider åbnet og viser koden i farver og det findes på dansk, her er et link:
http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

Men hvis du vil have et program som viser hvad du laver og efter som at du er ny, så er "Frontpage 2003" nok det bedste program.
Avatar billede hummel Nybegynder
03. januar 2006 - 19:06 #2
Kan man også se sit ASP der?? når man har lavet det..
Avatar billede trekkies Juniormester
03. januar 2006 - 19:10 #3
Nu har jeg ikke brugt Frontpage de sidste 5-6 år og dengang arbejede jeg kun i html.
Men jeg vil sige ja, men du kan ikke gøre så meget før at du installere IIS eller får lagt dit arbejde ud på nettet.
Avatar billede trekkies Juniormester
03. januar 2006 - 19:11 #4
Avatar billede hummel Nybegynder
03. januar 2006 - 19:12 #5
hmm .. Så jeg skal lede efter min Win XP cD
Avatar billede trekkies Juniormester
03. januar 2006 - 19:13 #6
Hvis du har mistet din Windows CD, mener jeg at du kan kontakte Microsoft og spørge om det er muligt at få en ny, imod en lille sum penge.
Avatar billede hummel Nybegynder
03. januar 2006 - 19:17 #7
Den er i mit Hus.. Ved bare ikke hvor.. Du mener alså¨jeg skal begynde at lede efter den..???
Avatar billede trekkies Juniormester
03. januar 2006 - 19:21 #8
Det vil være det bedste :)
Men du kan også købe en domain på nettet, men koster også lidt penge, og det er bedre at lave det lokalt først, før at man begynder at lægge det ud på nettet.

Du kan også lære lidt asp på html.dk:
http://www.html.dk/tutorials/asp/

Hvis du vil lære asp, så synes jeg at du også skal lære lidt om css:
http://www.html.dk/tutorials/css/

Sammen med asp og css, så er du godt med.

Nogle gange er html.dk lidt ved siden af, men du kan lære lidt der.
Avatar billede trekkies Juniormester
03. januar 2006 - 19:24 #9
Du kan se flere programmer her:
http://www.html.dk/software/wysiwyg-programmer/

Det er også programmer som kan næsten der sammen eller mere end frontpage.
Avatar billede trekkies Juniormester
03. januar 2006 - 19:25 #10
Du skal lige huske er nogle af programmerne på html.dk er kommet i nyere versioner end der står på siden.
Avatar billede trekkies Juniormester
03. januar 2006 - 19:29 #11
Nu da du skal lave asp, så vil det være en god ide at bruge forskellige browsere og du skal huske at få valideret din kode.

HTML validering:
http://validator.w3.org/

CSS validering:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Jeg bruger selv 11 forskellige browsere, jeg synes at du skal som mimimum skal få dit site til at virke på følgende browsere:
IE (Internet Explorer)
Firefox (Mozilla Firefox)
Opera
Netscape
Avatar billede hummel Nybegynder
03. januar 2006 - 20:33 #12
hvad Hvis Det ikke virker i en af Browseren?? hvad kan man så gører.. ??
Avatar billede hummel Nybegynder
03. januar 2006 - 20:47 #13
Alså det jeg har lavet ikke virker ??
Avatar billede trekkies Juniormester
03. januar 2006 - 21:41 #14
Undskyld ventetiden, skulle lige se "24".

Hvis det ikke virker i en browser, så får man normalt en fejl meddelse, eller kan man få hjælp her på eksperten
Avatar billede hummel Nybegynder
05. januar 2006 - 15:34 #15
Okay.. Jeg vil Give dig Point'en .. :) ... Svar lige ..
Avatar billede trekkies Juniormester
05. januar 2006 - 16:45 #16
Kommer her :)

Håber at du har fundet din Windows cd.
Avatar billede hummel Nybegynder
05. januar 2006 - 16:46 #17
Leder Stadig :)

Men har Fundt en Okay Host til ASP :D

Men Tak For hjælpen
Avatar billede trekkies Juniormester
05. januar 2006 - 16:48 #18
Tak for pointene.

Hvis du ikke kan finde din windows cd, så prøv at kontakte microsoft og spørge om hvad du kan gøre.
Avatar billede hummel Nybegynder
05. januar 2006 - 16:49 #19
Okay , Skal jeg Gører .. Hvis jeg ikke kan finde den..