Avatar billede lone_a_p Praktikant
02. januar 2006 - 15:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nokia 6610i og datakabel

Jeg har overvejet at købe et datakabel til min mobiltelefon, men jeg ved ikke helt, hvad det kan.

Det er egentlig mest til at benytte sig af funktionen, at man kan være på nettet gennem telefonen.

Det er vist noget med at man kan downloade et gratis program "PC Suite" fra microsofts hjemmeside og så købe et datakabel. Men når man søger på dette kommer følgende spørgsmål op:
- skal datakablet helt være originalt, eller er de uoriginale lige så gode?
- hvad er forskellen på et CA-42 og et DKU-5 kabel?
- hvilke andre gode muligheder har jeg med et datakabel?
- virker det ordentligt?

Hvis nogen ligger inde med erfaring eller viden vil jeg meget gerne høre :-)

Mvh Lone

PS: 6610i har ikke Bluetooth :)
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 15:59 #1
pc suite henter du fra Nokia.

Arbejder som Nokia tekniker og min erfaring er. brug originale kabler, det spiller bedre.

et CA-42 er et serielt kabel (altså til com porten) et DKU-5 er et med USB tilslutning (og højere hastighed)

Ja det virker godt, men for du kan gå på nettet emd din telefon skal (bør) du benyttet GPRS, hvor prisen er ret høj (ca 10,- pr MB)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
29. juni 2006 - 13:49 #2
Har aldrig lige prøvet dette, men du får point alligevel :)