Avatar billede kimse81 Nybegynder
02. januar 2006 - 15:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Virus - De sidste rester af Zlop

Hejsa - Jeg er desværre som mange andre kommet i besiddelse af denne virus nemlig Zlob samtidig med Spyaxe og har nu med mine egne IT kræfter fået min PC fixet så jeg igen kan gå på nettet.

Jeg har lavet en log fil og ville høre om nogle af jer ville tage et kig på den så jeg kan komme af med de rester der stadig laver bøvl - min startside er ikkeden rigtige og kan ikke laves om og samtidig kan jeg ikke slippe af med Zlob som mit Antiwir finder men kan ikke slette....

Her har I log-filen og hvis I ønsker flere oplysninger så må i endelig melde ud....

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:03:31, on 02-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvctrl.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\NCLAUNCH.EXe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hptskmgr.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVWIN.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Kim\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: HomepageBHO - {e0103cd4-d1ce-411a-b75b-4fec072867f4} - C:\WINDOWS\system32\hpADA5.tmp (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [DXDllRegExe] dxdllreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NCLaunch] C:\WINDOWS\NCLAUNCH.EXe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1111343298551
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: AntiVir Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. januar 2006 - 15:33 #1
Hent og dobbeltklik på smitRem.exe

http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1

Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:

http://fromsej.dk/html/xpfejl.html

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

Genstart og kom med en frisk Hijackthislog. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. januar 2006 - 15:35 #2
Måske en ide at lukke her http://exp.dk/spm/676198
Avatar billede kimse81 Nybegynder
03. januar 2006 - 14:30 #3
Hehe - jepp men hvordan lukker jeg den ekstra jeg har fået lavet ??
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. januar 2006 - 14:38 #4
Du skal bare lægge et svar i den, og selv acceptere det.
Avatar billede kimse81 Nybegynder
03. januar 2006 - 14:49 #5
Okey - det vil jeg prøve !

HEr kommer den nye log-fil

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:45:46, on 03-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\WINDOWS\NCLAUNCH.EXe
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hptskmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Kim\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [DXDllRegExe] dxdllreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NCLaunch] C:\WINDOWS\NCLAUNCH.EXe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1111343298551
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: AntiVir Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\PROGRAMMER\AVPERSONAL\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

Samt den Smitfiles - håber det er den rigtige ??

smitRem © log file
    version 2.8

    by noahdfear

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

checking for ShudderLTD key

ShudderLTD key not present!

checking for PSGuard.com key

PSGuard.com key not present!

checking for WinHound.com key

WinHound.com key not present!

spyaxe uninstaller NOT present
Winhound uninstaller NOT present
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Existing Pre-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

msvol.tlb
ncompat.tlb

~~~ Icons in System32 ~~~

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Command Line Process Viewer/Killer/Suspender for Windows NT/2000/XP V2.03
Copyright(C) 2002-2003 Craig.Peacock@beyondlogic.org
Killing PID 740 'explorer.exe'

Starting registry repairs

Deleting files

  Remaining Post-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

~~~ Icons in System32 ~~~

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~ Wininet.dll ~~~

CLEAN! :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. januar 2006 - 15:33 #6
Så fik vi de sidste rester væk. Loggen blev ren :)
Avatar billede kimse81 Nybegynder
03. januar 2006 - 16:46 #7
Jamen det lyder da bare kanon !! - Så vil jeg lige køre mit virusprogram endnu engang for lige at tjekke op ! Bruger i øvrigt Antiwir som virusprogram er det fint nok eller andre gratis produkter du finder bedre ??

Kunne egentlig godt tænke mig et der popperup når nogen forsøger noget med dårlige hensigter ??

Endnu engang tak for hjælpen - det er fandme rart der nogle der hjælpe når skoen trykker !
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. januar 2006 - 17:07 #8
Antivir er godt, og Avast er lige så godt, og har fordel af at det har en mailscanner, og automatisk opdatering. Nok en god ide at have det, i disse tider. http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

Hvis du syntes jeg har fortjent det, kan du give mig point ved at acceptere det svar jeg lagt.
Avatar billede kimse81 Nybegynder
03. januar 2006 - 17:10 #9
Jamen ingen tvivl om at du skal have dem - !!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. januar 2006 - 17:15 #10
Tak for point. Du får lige min standard afslutning:

Efter et virus/spyware angreb, er det altid en god ide at rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Afsluttende rensning af browser cachen:

1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger.

2. Under midlertidige filer, klik på slet cookies.

3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold.

4. Under oversigten, klik på ryd oversigten.

5. Klik på ok.

6  Tøm papirkurven.

Link til sikring af din computer http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Hvis du vil undgå SpyAxe fremover, så se her http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21413