Avatar billede hkb-x Nybegynder
02. januar 2006 - 10:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Phtotshop: undgå havlmåne på afrundede firkanter

Jeg er i gang med at lave nogle knapper til min hjemmeside. De er firkanter der er afrundede i enderne og lapper lidt ind over hinanden... men afrundingen bliver mere halvmåneformet en cirkulær... hvordaan kan jeg løse dette ller har i nogle gode idéer til hvordan jeg kan lave de knapper?

Billede: www.deadgiraf.dk/test.png
Avatar billede nfk Nybegynder
02. januar 2006 - 12:58 #1
Det nemmeste at gøre er at bruge "Rounded Rectangle Tool" med dette redskab kan du selv vælge med hvor stor en radius dine hjørne skal afrundes.
Når du så har lavet din kasse med de afrundede hjørne så er det bare paths > load path as a selection.
Det skulle løse dit problem.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
02. januar 2006 - 13:42 #2
hvor finder jeg det tool?
Avatar billede hkb-x Nybegynder
02. januar 2006 - 13:44 #3
og det er ikke et hjørne men en hel ende (som du kan se på billedet)
Avatar billede nfk Nybegynder
02. januar 2006 - 20:40 #4
et rektangel har fire hjørne ergo må to af dem danne en ende som på dit billede.
Jeg har hurtigt lavet en lille tutorial!: www.php2004.1go.dk/exp_tut/
Avatar billede nfk Nybegynder
02. januar 2006 - 20:50 #5
arh heheh jeg har misforstået dit problem det du istedet skal gøre er: tegn en cirkel dublicate og skift dens farve vha. ctrl + u, gå edit->transform->scale ændrer W og H således at du får en hvid cirkel der ligger inde i den farvede trekant og den farvede trekant danner en omkreds hvis du forstår? merge de to layers og skær cirkelen på midten
Øh det blev vidst lidt mærkligt
Avatar billede nfk Nybegynder
02. januar 2006 - 20:54 #6
Arh mine skriftlige evner rækker ikke til at forklare det jeg mener, sorry :)
Avatar billede hkb-x Nybegynder
03. januar 2006 - 10:52 #7
Kan du så ikke lave en lille billedguide af det ;)
Avatar billede hkb-x Nybegynder
04. januar 2006 - 11:57 #8
??

kom on... tegn og fortæl...
Avatar billede hkb-x Nybegynder
05. januar 2006 - 12:22 #9
nogle andre der ka hjælpe mig?
Avatar billede hkb-x Nybegynder
09. januar 2006 - 11:19 #10
hmm.... ærgeligt...

LUKKET
Avatar billede hkb-x Nybegynder
09. januar 2006 - 11:19 #11
LUKKRT