Avatar billede marfan Nybegynder
02. januar 2006 - 10:23 Der er 7 kommentarer

Manglende lyd på bærbar

Jeg har en bærbar Acer model 244. Den har pludselig mistet lysten til at afspille lyd :-(

Det drejer sig om alle slags lyde både mediaplayer og advarselslyde osv. Jeg har selvfølgelig checket om der var skruet op osv. det er både hvis jeg prøver med høretelefoner og de indbyggede højtalere. Det skal lige siges at jeg ikke har været inde og rode med lydinstillinger osv.

Håber der en som har et godt svar som kan løse problemmet, da jeg bruger mediaplayer meget til at høre musik på.

På forhånd tak

Lennard
Avatar billede sonurpals Nybegynder
02. januar 2006 - 10:34 #1
Hvis du ikke har den på lydløs så skal du lige kigge ind i device manager og se om at alt er i orden der..
Avatar billede boxer Nybegynder
02. januar 2006 - 10:37 #2
Du kan prøve at fjerne lydkortet i enhedshåndtering og genstarte. Så installerer windows dit lydkort og lyden skulle gerne virke.
Ellers må du prøve at opdatere driveren til lydkortet.
Avatar billede marfan Nybegynder
02. januar 2006 - 10:41 #3
Att sonurpals

Når du skriver device manager - er det så enhedshåndtering du mener.

Att Boxer

Og der sker ikke noget ved at fjerne lydkortet under enhedshåndtering?

Ja undskyld de dumme spørgsmål, men roder ikke lige i de ting til hverdag :-(
Avatar billede boxer Nybegynder
02. januar 2006 - 11:13 #4
Det værste der kan ske er at lyden forsvinder :o)
Den fremgangsmåde benytter jeg mig altid af når noget svigter.
Det eneste der kan ske er at windows ikke finder en driver ved opstart. Det mener jeg ikke betyder noget når din lyd alligevel er forsvundet.
Avatar billede marfan Nybegynder
02. januar 2006 - 18:32 #5
Tak for hjælpen - har fået løst problemet, prøvede at slette en gammel driver, og det virkede.

Lennard
Avatar billede boxer Nybegynder
02. januar 2006 - 21:15 #6
Velbekomme :o)
Det er lige netop det der er det gode ved at fjerne lydkortet i enhedshåndtering.
Avatar billede marfan Nybegynder
03. januar 2006 - 08:19 #7
Var egentlig ikke lydkortet jeg slettede men en driver som drillede - tror den lå dobbelt, da den ligger der stadig.

Lennard