Avatar billede sqgersvar Nybegynder
01. januar 2006 - 17:10 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Linksys Router + Counter Strike = Intet Internet

Ja i vores hjem har vi en linksys router, men når min bror begynder at game cs smutter mit internet, jeg har googlede lidt og set at vi ikke er de eneste som har det prob.. Nogle der har en forklaring på hvorfor den netop tager alt nettet og eller hvordan vi kan få det fikset?

Nogle gange sker det ikke i flere timer andre gange lige med det samme.

Skal siges! Jeg har formateret min PC så det er ikke den.
Og vi er som sagt ikke de eneste..

Men giver 200point(!) for at få et svar som kan hjælpe!
Avatar billede boxer Nybegynder
01. januar 2006 - 17:31 #1
CS bruger åbenbart hele forbindelsen. Du kan prøve at begrænse hans forbindelse med programmer som netlimiter:
http://www.netlimiter.com/
Eller - uden at være sikker - dumeter:
http://www.dumeter.com/
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
01. januar 2006 - 17:41 #2
Sikker på at CS bruger hele forbindelsen ?
Har du undersøgt det eller bare noget som du vil gætte på?
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2006 - 18:19 #3
Det kommer johelt an på jeres netfrobindelse hvad i har i opload
Avatar billede boxer Nybegynder
01. januar 2006 - 18:20 #4
Næsten sikker :o)
Forsøg da med netlimiter og find ud af det.

Her kan du læse lidt om CS:
http://www.cstrike-planet.com/tutorial/1
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
01. januar 2006 - 18:26 #5
VI har ADSL 1024/128 skulle jeg mene ellers er det 1024/256..
Men hvordan kan det være at CS bruger alt internettet ? Men nogle gange kan der gå tímer / dage før nettet kommer igen altså selvom han ikke spiller
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2006 - 18:32 #6
2 ting:

128 i upload syntes jeg personligt er for lidt0 til at spille online når man er mere end 1 person

Det kan jo være noget på din brors maskine som får router til at gå ned..

hvis der går så lang tid hvorfor slukker og tænder i så ikke bare router?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. januar 2006 - 18:34 #7
Prøv at genstarte routeren når nettet ryger.

CS bruger al uploadhastigheden fordi den skal bruge det for at virke.

Men igen, prøv nu netlimiter og se om det virker.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
01. januar 2006 - 18:39 #8
vi havde 512/128 men så opgraderede TDC alt internettet, så det regner jeg med også har været på uploaden. En gang hjalp det når man genstartede routeren og det gør det nogle gange også..
Men for det meste er det bare et spg om tid..

http://www.netlimiter.com/download.php Hvad for en skal jeg downlode?
Avatar billede kenp Novice
01. januar 2006 - 18:44 #9
Nej da de opgraderede var det kun download de opgraderede
Avatar billede boxer Nybegynder
01. januar 2006 - 19:05 #10
Det skal være en af de 2 første - det du skal bruge er "Internet traffic control"
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
01. januar 2006 - 23:58 #11
Hvordan kan jeg sætte hans internet ned ? :S
Avatar billede boxer Nybegynder
02. januar 2006 - 00:04 #12
Installer det på begge pc'er og sørg for at i har halvdelen af båndbredden hver.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
02. januar 2006 - 00:05 #13
-.- lettere sagt end gjort når jeg ikke kan komme til hans PC...
Avatar billede boxer Nybegynder
02. januar 2006 - 00:15 #14
Det må være en rimelig aftale at lave - selvfølgelig skal båndbredden deles.
Kan i ikke blive enige, må i have en til at mægle :o)
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
02. januar 2006 - 15:11 #15
Min bror er ligeglad med vores internet, for han kan jo stort set altid komme online, når man er i CS bruger han alt internettet så de andre 2 PC vi har ikke kan komme på, den ene bruges dog meget sjældent.
Avatar billede kenp Novice
02. januar 2006 - 15:12 #16
anskaf en router med trafikpriotering ;) også sæt den port som cs køre på til 1 kb/s så skal du se hvem som piver (nok mest din bror)
Avatar billede boxer Nybegynder
02. januar 2006 - 15:19 #17
Ja, eller luk de porte som CS skal bruge via routeren :o)
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
02. januar 2006 - 17:33 #18
Hvis jeg havde passwordet til Routeren kunne jeg sikkert :)
Men har i andre ideer?
En gang virkede routeren fint, så virkede den ikke, så virkede den.. Det går sådan lidt op og ned
Avatar billede boxer Nybegynder
02. januar 2006 - 17:43 #19
Du har ikke adgang til begge PC'er. Du har ikke adgang til routeren.
Det bliver værre og værre :o)
Så er der ikke andre muligheder.
Avatar billede kenp Novice
02. januar 2006 - 18:28 #20
Boxer ->jo der er da ;)

Du sætter 2 netkort i din maskine, også kobler du routeren til det ene netkort også derfra videre til din bror. og på det andet netkort der sætter du direkte forbindelse til nettet..

eller sæt en swich ind foran routeren hvortil du kobler din computer også routeren.. og når du vil bruge nettet slukker du bare for routeren..
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
02. januar 2006 - 19:16 #21
I vores router er der indbygget switch i
Avatar billede kenp Novice
02. januar 2006 - 21:10 #22
ja men det kan du ikke bruge til noget i den opstilling jeg har lavet.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
03. januar 2006 - 16:59 #23
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
03. januar 2006 - 17:00 #24
Bare roligt intet p*rn eller noget som helst, bare screens som er blevet uploadet
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2006 - 17:02 #25
damm jeg håbede ellers lige :)

Om internettet virker vil ham i den opstilling er det ikke ligemeget :) men så kunne du styre hvor meget net han skulle have (og om han skulle have noget)
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
03. januar 2006 - 17:34 #26
Tjo men ved han opdager jo nok hvorfor netkablet ikke render over loftet men over gulvet ^^. Men er der muligvis en anden forklaring på vores internetproblemer vha de billeder?
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2006 - 18:24 #27
NU kan jeg ikke se hvilket program som nogle af billederne er fra..

Men ligner dns problemer.. så du kan prøve at lave dine dns manuelt
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. januar 2006 - 18:51 #28
Fra MSN og Internet explore..
Hvordan laver jeg dem manuelt?  :)
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2006 - 18:59 #29
Under din lan forbindelse.

Højreklik andre computere ->egenskabe ->højreklik lanforbindelse ->egenskaber ->vælg tcp/ip ->egenskaber

Så kan du selv sætte dine dns oplysninger ind.

Du kan finde den for din udbyder her: http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/dns.php
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. januar 2006 - 19:28 #30
den står ellers til automatisk burden den så ikke selv fikse det ? :) Og vil du ikke være venlig at skrive her hvad jeg skal skrive, for kan ikke se siden :S
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2006 - 19:40 #31
har du ikke selv taget billeder af det ikke virker?

Så sluk o gtænd router igen så skal du se så kan du måske se siden igen
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. januar 2006 - 19:42 #32
Jo har selv taget de der screen, men du siger jeg skal på: http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/dns.php men de siger: Siden kan ikke vises
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
05. januar 2006 - 23:42 #33
Kenp kunne du svare :)
Avatar billede kenp Novice
06. januar 2006 - 08:38 #34
jada selvfælgelig kan jeg det.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
06. januar 2006 - 17:12 #35
Nu tænkte jeg mere på hvad jeg skulle skrive fra den der hjemmeside xD
Avatar billede kenp Novice
06. januar 2006 - 18:50 #36
du skal bruge de oplysninger med dns som står ud for jeres udbyder.. (hvis du er i tvivl så tag dem fra tdc)
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
07. januar 2006 - 04:38 #37
Jeg kan jo ikke komme ind på den side ^^
Avatar billede kenp Novice
07. januar 2006 - 11:35 #38
DNS-adresser hos danske internetudbydere Udbyder DNS-adresser
Arrownet 62.61.130.1
Cybercity 212.242.40.3
Orange 212.97.206.131
StofaNet 212.10.10.4
TDC 194.239.134.83
Tele2 195.82.195.101
Telia 194.255.56.78
Tiscali 212.54.64.170
UNI2 129.142.7.100
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
08. januar 2006 - 01:40 #39
Hm vi har snakket med en TDC mand som siger der er fejl i vores router
Avatar billede kenp Novice
08. januar 2006 - 10:46 #40
Det er jo ikke fejl i router hvis din bror kan være på nettet uden problemer?

dvs jo der er noget som får routeren til at gå ned.. sikkert virus eller spyware.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
08. januar 2006 - 22:23 #41
Ham vi har snakket med er min onkel som er TDC mand..
Men han vil komme med en ny router så vi kan tjekke det for at være 100 sikker
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
09. januar 2006 - 18:27 #42
Og da det ikke kun er os der har problemet tvivler jeg på det er os
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
27. februar 2006 - 23:32 #43
Min onkel fandt ud af det, efter lang tids søgen, skal ikke kunne sige hvad det var, men nu virker det, en der vil have point?
Avatar billede rbu Nybegynder
19. august 2007 - 16:13 #44
Ja tak. Det vil jeg gerne :)