Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 00:07 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Mit Internet virker slet ikke på min nye computer.

Mærkeligt nok, så virkede internettet på min "gamle" computer, men jeg modtager ikke noget på min nye. Internettet kører igennem bundkortet (uden netkort) og virker ikke. Har også prøvet med et netkort, men også uden held.

Nogle idéer til hvad jeg skal gøre??
Har formateret med og uden netkort, slukket for alt net og stadig uden held.

Internetopstillingen: Det starter i en switchbox som fordeler sig ud til 1 computer og i en anden switch, som fordeler sig ud til 2 computere.
Hurtigere sagt, ingen router. Vi har 6 dynamiske IP'er i stedet for
Avatar billede raevdal Nybegynder
31. december 2005 - 00:17 #1
Det kan være at spørgsmålet er dumt
Får din PC en IP adresse?
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 00:21 #2
Nej den for nemlig ikke en ip

Alle felterne er tomme
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 00:32 #3
Og ingen spørgsmål er for dumme :)
Avatar billede raevdal Nybegynder
31. december 2005 - 00:39 #4
Jeg går ud fra at du har styr på at kabler og netkort virker som det skal
- jeg studsede over at du skriver at alle felterne er tomme
Det skal de også gerne være hvis du har sat din PC til at hente IP automatisk

du kan finde ud af om den får en IP adresse ved at åbne en kommandoprompt (Start -> Kør skriv cmd og tryk ENTER) I dette vindue skriver du IPCONFIG /ALL og trykker ENTER
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 00:41 #5
Den svarer: Microsoft -et eller andet-

Er sikker på det ikke er det den skal svarer
Avatar billede raevdal Nybegynder
31. december 2005 - 00:53 #6
Når du åbner kommandoprompten (eller det nogle kalder DOS prompten) vil den skrive Microsoft et eller andet

Den vil lave en prompt der starter med c:\et-eller-andet-men-slutter-med>
Efter > skriver du ipconfig /all

Hvilket styresystem har du?
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 00:58 #7
Windows Xp Home Edition
Avatar billede raevdal Nybegynder
31. december 2005 - 01:02 #8
Åhh - det er jeg ikke så erfaren med
Hvad siger din IPCONFIG?
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 01:03 #9
hæng på, skal lige tjecke
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 01:05 #10
Windows Ip-Konfiguration

Og så siger den ikke mere
Avatar billede raevdal Nybegynder
31. december 2005 - 01:13 #11
Har du prøvet at reparere din netværksforbindelse
Inde i netværksindstillinger kan du vælge at deaktivere og sådan noget. Ved at højreklikke på forbindelsen kan man vælge reparer. En anden mulighed er at deaktivere og derefter aktivere forbindelsen igen
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 01:14 #12
har prøvet begge dele, intet virker
Avatar billede raevdal Nybegynder
31. december 2005 - 01:19 #13
Nu har jeg spurgt lidt langt ude en gang - så jeg vover det igen:
HVis du sætter en anden PC på det kabel hvor denne drillepind sidder - kan den så komme på internettet?
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 01:23 #14
Og det kan jeg godt. Min gamle computer brugte det samme kable 2 timer inden jeg prøvede  med den nye computer. Så det har ikke noget med kablerne at gøre, mere computeren
Avatar billede raevdal Nybegynder
31. december 2005 - 01:39 #15
Er det ikke noget med at der en netværks Wizard i den der XP home?
Hvis det heller ikke er løsningen er jeg ved at være blank.

Kan det være alle dine IP adresser som er bundet?
Eks har Stofanet et kabelmodem som kan gå i banjo hvis man roder for meget rundt.
´Kuren er at tage strømmen helt fra modemmet vente 15 sekunder før man slutter det til igen. Derefter er alle adresser (MAC adresserne på netkortene) frigivet og man kan gå i gang igen
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 01:43 #16
Har prøvet at slukke det hele, men jeg ved ikke noget om det der Wizard
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. december 2005 - 09:52 #17
Sæt lige kablet over i den gamle maskine igen, det kan være gået i stykker af at blive flyttet mellem maskinerne! Også selv om at det virkede for nogle timer siden.....
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 14:17 #18
Det er lige gået op for mig at den ikke reagere på at man sætter et netkable i,
Og James, jeg har testet det og det virker fint.

Men det er som om at den forbindelse "Lan-forbindelse" ikke virker?
Når man river stikket ud, sker der ikke noget, heller ikke hvis jeg sætter det i igen.
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 14:19 #19
Der kommer ikke det der kryds når man river stikket ud.
Den siger bare den er aktiveret.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. december 2005 - 15:23 #20
inde i enhedshåndteringen sletter du netkortet.
Derefter genstarter du maskinen, windows finder nu netkortet og installere forhåbentligt netkortet korrekt.
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 16:27 #21
Har prøvet, men den installere kun den samme hver gang. Og den virker ikke
Avatar billede usaci Nybegynder
31. december 2005 - 17:29 #22
Jeg gik ind og hentede DFI-driver til bundkortet og så virkede braset .. :)

Ellers tak for nogle gode forslag og Godt Nytår
Avatar billede raevdal Nybegynder
01. januar 2006 - 14:58 #23
Der kan man bare se.
Som jeg skrev gik jeg ud fra at der var styr på netkort og kabler.
Never mind - det kan være svært at huske det hele når man skal supportere over mail

Du ønskes også godt nytår!