Avatar billede Slettet bruger
30. december 2005 - 23:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

flere ip'er per adresse

Hej eksperter :)

Er der nogen udbydere der tilbyder at have flere faste/dynamiske ip'er (wan) på en gang?
eller måske et andet alternativ måde at gøre det på ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2005 - 23:59 #1
Det gør de vist alle, det er et økonomisk spørgsmål, hvor mange du er villig til at betale for
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2005 - 00:50 #2
okay, det er nu mere fordi at jeg ringede til min nuværende udbyder tdc.. som sagde at jeg ikke kunne få det der.. flere faste iper var ikke muligt hos dem.. kan også være han har misforstået mit spørgsmål
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. december 2005 - 01:05 #3
Det er måske fordi du har en lille udbyder, eller har ringet til dit web hotel udbyder og ikke din internet udbyder. Dit web hotel har ganske givet kun et begrændset antal ip adresser til rådighed, men du kan købe ip adresser til din egen opkobling hvis du har en stor udbyder. jeg har f.eks. TDV og så vidt jeg husker , kan jeg få flere faste på adresser hvis jeg ønsker det.

Du må lige fortælle mig om det er flere ip adresser til dit web hotel du ønsker eller flere IP adresser hjem tid så du kan få flere maskiner på
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2005 - 01:30 #4
har ikke snakket om webhotel :) det er bare alm internet  (: Internet :: Udbydere :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
31. december 2005 - 10:33 #5
Hvis du bruger en router har du den samme ipadresse hele tiden på alle connections i routeren.Ved ikke om det er det du efetrlyser?
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2005 - 11:02 #6
ja det er det jeg mener. er det muligt at få flere wan ip'er ? eller i så fald, så dem ude på nettet tror man har det... ?
Avatar billede jepe Nybegynder
31. december 2005 - 11:07 #7
Det er korrekt at TDC ikke tilbyder flere faste IP-adresser, kun 1 pr. installation... Du kan få flere IP-adresser, men de øvrige er dynamiske...

Skal du bare bruge flere IP-adresser - eller skal du bruge flere FASTE IP-adresser?

/jepe
Avatar billede jepe Nybegynder
31. december 2005 - 11:08 #8
Og hvad mener du foresten med "...så dem ude på nettet tror man har...":-)

/jepe
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2005 - 11:44 #9
sry jeg allerede har givet de har points væk...

lige meget om de er faste er dynamiske. der skulle bare gerne være 2. spiller nemlig poker, ser du ;)......
Avatar billede jepe Nybegynder
31. december 2005 - 13:50 #10
ok - så skal du bare bede TDC om en ekstra dynamisk ip-adresse - det skulle sagtens kunne lade sig gøre (koster 10 kr. ekstra pr. måned)... Har selv webspeed, og før vi fik router kørte vi med to dynamiske adresser hos tdc. Det skulle ikke være noget problem :-)

/jepe
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2005 - 13:56 #11
kevinsk -> Så skal du vælge 2 dynamiske (Hvis muligt) og lade være med at have router på således at de får tildelt adresse fra TDC, ellers vil det ikke have nogen effekt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. december 2005 - 14:05 #12
jepe>Det er ikke korrekt at tdc kun tilbyder en fast IP adresse, jeg har selv 8 faste, men jeg har også købt et professionelt abonnement og har i forvejen en ganske stor installation kørende. Det er det jeg menem med at økonomien er den afgørende factor, hvis du vil betale, så kan du selvfølgelig få mere end en fast IP adresse, på et professionelt abonnement
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2005 - 14:20 #13
tak for svaret alle sammen. jeg prøver lige at ringe til dem igen :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. december 2005 - 14:31 #14
Du skal være opmærksom på at det kan være vandskeligt at ændre et privat abonnement til et professionelt, men man kan nedlægge det private og så oprette et professionelt.
Avatar billede jepe Nybegynder
31. december 2005 - 16:30 #15
bufferzone > ah - min fejl! Var i kraft af mit status som privat abbonnent hos tdc ikke klar over de professionelle tilbud, og deraf mit spørgsmål til om de 'skulle' være faste ip-adresser, for økonomien i det bliver noget nemmere at overskue hvis det kunne klares med en tilføjelsen af ekstra dynamisk adresse til det private abonnement. :-)

/jepe