Avatar billede tomdane Nybegynder
30. december 2005 - 20:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WebDAV adgang som mappet netværksdrev i XP pro

Hej

Jeg vil gerne give hjemmebrugere adgang til vores SBS 2003 sp1 server via webDAV. Dermed skulle brugerne kunne få adgang til et fællesdrev i deres stifinder via "map network drive".

* Jeg har oprettet et bibliotek på serveren
* Jeg har enablet WebDAV under extensions
* Jeg har tilrettet NTFS og directory user rights
* I IIS Manager lavet et website kaldet WebDAV på port 81
* På sitet har jeg lavet et virtual directory som peget på fil-biblioteket (d:\test) som skal publiceres
* Jeg har ændret autentificering til basic (WebDAV kan ifølge macromedia ikke håndtere krypterede passwords).
* Jeg har fjernet custom http headers så der ikke er noget
* Jeg har ændret IP access til default denied og manuelt indtastet min hjemme IP-adresse (fast IP)som godkendt

Herefter skulle jeg kunne nå serveren ved guiden i "map network Drive" og adressen Http://<ip-adresse>:81/webdav, men det lykkes ikke med svaret "the folder you entered does not appear to be valid. Please choose another". Derfor:

Er min syntaks for XP rigtig?
Er mit website sat rigtigt op?
Er der noget jeg har overset?

Mvh, Thomas
Avatar billede tomdane Nybegynder
02. januar 2006 - 09:26 #1
Hej

Jeg har forsøgsmæssigt oprettet et virtual directory på default web site og her kan jeg sagtens få forbindelse via port 80 som er default (dog ikke med et mappet drevbogstav, men med en mappe i "my network places"). Derfor må jeg spørge om min syntaks for adressen er rigtig?

Hvordan skal det se ud hvis jeg gerne vil kontakte den på port 81?
Avatar billede tomdane Nybegynder
02. januar 2006 - 09:35 #2
Det lader også til den godt kan håndtere integrated windows authentication, for ovenstående til port 80 kører på den måde (dvs uden anonymous login, låst på IP-adressen og med IWA). Så nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan stien ser ud når man bruger port 81, for    Http://<ip-adresse>:81/webdav  duer ikke.
Avatar billede tomdane Nybegynder
04. januar 2006 - 10:38 #3
Nå, det lader til at være den pågældende firewall på sitet som har et problem. På andre sites kan det godt lade sig gøre at redirigere til port 81 og så bruge den (det lykkedes derhjemme på en Linksys router/firewall).

Ærgeligt, da den pågældende Sandberg router ellers har en "virtuel server" funtion, så man kan skjule standard-porte og mappe dem i firewall'en til noget helt andet.

Men det lykkedes altså at nå min egen server på http://<servernavn>:81/<virtual directory>