Avatar billede detail Nybegynder
30. december 2005 - 11:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Der er ikke hul igennem why ?

Jeg har installeret Apache, php, MySQL og MySQLadmin - testet det og det virker når jeg lokalt kalder http://localhost - men kalder jeg min ip adresse fra en extern maskine kan jeg ikke få siden frem - og hvad skyldes det ?

Der er også forsøgt med min firewall shotdown, for at sikre at det ikke er den der blokere med det hjalp ikke

Har på samme maskine kørende et ftp server, som virker uden problemer, og har fået port 80 (http) lagt over på den samme interne port/ip

min ip er 62.242.198.118

Hjælp og gode forslag er meget velkommen
Avatar billede strych9 Praktikant
30. december 2005 - 12:01 #1
kig i /var/log/messages og i /var/log/apache (kan variere i placering), hvis det altså er Linux du kører.
Avatar billede detail Nybegynder
30. december 2005 - 12:15 #2
jeg kører xp !

Er der nogen steder i Apache jeg skal indsætte min router interne ip adresse ?

Hvad skal der står i linien ServerName localhost:80 ??
Avatar billede strych9 Praktikant
30. december 2005 - 12:20 #3
Der kan i princippet stå ServerName details-super-duper-webserver.fun:80
Nej, dit interne ip skal ikke fremgå af apaches conf filer.

Den må skrive nogle log filer et sted. Jeg kender ikke Windows måde at håndtere apache på må jeg sige.
Avatar billede detail Nybegynder
30. december 2005 - 13:24 #4
Af uforklarlige grunde virker det pludselig  - Stych9 smid et svar og få point for din tid.
Avatar billede strych9 Praktikant
30. december 2005 - 13:47 #5
Er glad for point, men det var da en irriterende "løsning". =/
Kom lige tilbage til spørgsmålet her hvis det pludselig holder op med at virke igen.
Avatar billede detail Nybegynder
30. december 2005 - 13:55 #6
ved du hvordan jeg sætter Apache op til at kunne håndtere sub domæner ?
Avatar billede strych9 Praktikant
30. december 2005 - 14:20 #7
hvis du mener sådan noget som feks statistik.detail.dk så er det bare at A) sørge for at der er en A record lavet til det i DNS serveren og B) Sørge for at der er en virtual host lavet i Apache til at håndtere domænet. Subdomæner håndteres såmænd ikke forskelligt fra "almindelige" 2nd level domæner.