Avatar billede bobbleplast Nybegynder
29. december 2005 - 15:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette mappe

Hej

Jeg vil slette en mappe på mit drev, men hvis jeg vil delete mappen kommer den med en melding som lyder:
Cannot delete g.(E: the filename, directory or volume label syntax is incorrect.

Mappen har også en underlig størrelse på 25 GB !!!! og indeholder kasser og mærkelige tegn.

Help....
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2005 - 15:45 #1
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2005 - 15:47 #2
eller her tip nr 45 http://www.hcma.dk/tips41to50.htm
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 15:55 #3
Gør det i fejlsikret
Avatar billede bobbleplast Nybegynder
29. december 2005 - 16:10 #4
Den går ikke i fejlsikret...
Avatar billede ranglen Nybegynder
29. december 2005 - 16:14 #5
Det ser ud som om, du har haft gæster på besøg. Prøv i en prompt:

rd /s \\?\e:\"g."
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. december 2005 - 16:15 #6
Jeg tror du har uorden på disken, så en chkdsk kunne være på sin plads.
Du kan også gøre det fra XP ved at højreklikke på drevet i stifinder, og vælg egenskaber. Klik på funktioner. Klik på undersøg nu og marker både "ret fejl i filsystemet" og "søg efter/genopret beskadiget", og tryk Start. Den vil sikkert gerne genstarte, så det gør du, og ved starten udfører den check af disken.
Avatar billede bobbleplast Nybegynder
29. december 2005 - 16:17 #7
Det er på en ekstern harddisk har det noget at sige ?????
Avatar billede bobbleplast Nybegynder
29. december 2005 - 21:53 #8
Har prøvet alle jeres muligheder men intet kan lade sig gøre ????
Andre forslag ?!!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. december 2005 - 16:51 #9
Så den fandt ingen fejl på disken ?
Avatar billede bobbleplast Nybegynder
01. januar 2006 - 16:21 #10
Nej den melder ingen fejl. Har prøvet lidt af hvert..
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. januar 2006 - 13:43 #11
Har du mulighed for at Omdøbe mappen, og så slette den ?
Avatar billede aqfi Nybegynder
02. januar 2006 - 19:22 #12
Eller du kan prøve at afslutte explorer.exe i joblistens "processer" og derefter nyt job/gennemse derfra marker så den mappe du vil slette og tryk på delete. det er ikke sikkert at den vil virke, har haft nogenlunde samme problemer med at slette filer og mapper fordi "anden program" bruger dem, når det så sker så gør jeg som beskrevet..
Avatar billede aqfi Nybegynder
02. januar 2006 - 19:28 #13
Ellers så kan det jo være noget med mappens tilladelser?
Avatar billede bobbleplast Nybegynder
03. januar 2006 - 15:44 #14
også prøvet, men virker ikke !!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. januar 2006 - 21:42 #15
Har du prøvet at omdøbe mappen ?
Avatar billede bobbleplast Nybegynder
04. januar 2006 - 11:24 #16
Har jeg også prøvet. Virker heller ikke.. Den kommer med samme melding hver gang.
Avatar billede bobbleplast Nybegynder
07. februar 2006 - 20:38 #17
Er blevet nød til at formatere harddisken igen :-(