Avatar billede henrik_jensen Nybegynder
29. december 2005 - 13:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ghost af fejlbehæftet harddisk

Hejsa

Min harddisk er begyndt at fejle.
Jeg har igennem lang tid altid brugt Norton Speeddisk uden problemer. Men iøjeblikket stopper Speeddisk op efter ca. 60 % og kan ikke komme videre. Der kommer bare nogle "kliklyde" uden at % status rykker sig.
Windows XP's eget defragmenteringsprogram, som jeg ikke har brugt i mange år, grundet mit valg af Norton Speeddisk, virker derimod stadig fint ???
Jeg har prøvet at kører alle former for chkdsk for at få rettet op på harddisken, men det hjælper ikke.
Det er en Maxtor 160 GB hardisk, og jeg har prøvet at kører et utilityprogram fra Mator som hedder PowerMax for at checke op på Harddisken. Den kommer med en Diagnostic Code: de9ab175.
På Maxtor.com informerer de om at man bør tage en backup og udskifte harddisken hvis man har ovenstående Diagnostic code.
Dette vil jeg så gøre men.....
Jeg har Drive Image 7, som jeg nu har taget en Ghost kopi af haddisken med.
Spørgsmålet er nu. Kan jeg være sikker på at de fejl som der er på min nuværende harddisk f.eks. bad sectors mv. ikke kommer med over på den nye harddisk som jeg vil recover mit image på ?
Avatar billede off-line Nybegynder
29. december 2005 - 14:02 #1
Bad sectors er fysiske fejl på HD, derfor kommer de ikke med i en ghost.
Derimod er det klart, at alle programfejl og eventuelle malware og spyware kommer med.
Det vil så igen sige, der kan være datafejl på grund af bad sectors, og de kommer med.
men de kan jo så rettes.
Avatar billede henrik_jensen Nybegynder
29. december 2005 - 14:12 #2
Ok tak for svaret Gotfred
Ville bare tilsikre mig at jeg ikke "slæber" fejlen videre til en ny harddisk ved en Ghost.
Spyware mv. har jeg sørget for at fjerne inden ghosten.
Så nu afventer jeg bare en ny bestilt harddisk, og forhåbentlig kun 10 min. arbejde med at recover min Ghost på denne :-)
Avatar billede henrik_jensen Nybegynder
29. december 2005 - 14:29 #3
Gotfred skriv lige retur så jeg kan tildele dig point.
Er ret ny her, og vidste ikke at man åbenbart først skal acceptere svaret fra dig inden man selv sender en kommantar :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
29. december 2005 - 17:58 #4
OK, hvis noget driller efter du har kørt din ghost ind, så bare fortsæt på samme
tråd, så hjælper jeg, hvis jeg kan.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. december 2005 - 18:08 #5
Øv! jeg læste ikke din kommentar ordentligt. Du er ikke nødt til at acceptere
et svar fra mig før du kommer med flere kommentarer. Og hvad mere er, du behøver
slet ikke at acceptere et svar, hvis du ikke er tilfreds med svaret.
Dog kan man gøre det, som jeg selv gør, hvis man i en længere dialog kan se, at
nogen har gjort en god indsats for at hjælpe, at man giver point, som en påskønnelse
af indsatsen.