Avatar billede dktekno Nybegynder
29. december 2005 - 12:33 Der er 12 kommentarer

Webhoteller der tillader downloads

Hvorfor står der i næsten alle webhotellers betingelser at man ikke må bruge dem som filarkiver, selvom det er lovlige filer?

Og er det overhovedet muligt at finde nogen danske webhoteller der tilbyder FRI trafik + tilladelse til at anvende det som download-server? Naturligvis forudsat at det er lovligt materiale.
Avatar billede allanfo Praktikant
29. december 2005 - 12:36 #1
Hvorfor laver du ikke bare din egen server? Så kan du have al den trafik, som din internetforbindelse kan håndtere. Det kræver selvfølgelig, at du har en flatrate forbindelse, og kan have en computer, der står tændt hele tiden. Men når det først kører, koster det kun strømmen.

Og Apache fås til Windows XP, og der findes gratis (og udemærkede) FTP-servere.
Avatar billede ranglen Nybegynder
29. december 2005 - 12:44 #2
Du har også med i din beregning, at en forbindelse som skal kunne trække bare lidt, koster lidt mere end den almindelige?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2005 - 12:48 #3
..snart kan man få en 10mbit (hvis også i upload) til omkring 199 kr.. eller noget i den stil.. (ok måske lidt mere)

Hvis man nu bruger et anti-leech script, og smider en reklame (eller 2, men ikke for mange) på siden, kan man måske tjene lidt på det.. det kræver dog at siden er/bliver populær..

/theSurfer
Avatar billede allanfo Praktikant
29. december 2005 - 12:51 #4
En TDC-forbindelse med 512/512 koster 374/md. Medmindre du ønsker den helt store upload-hastighed, og mange brugere, så burde det kunne hjælpe dig lidt på vej. Så er der jo kabel-bredbånd, men det er min erfaring, at de (selvom de er hurtigere og billigere) ikke er så stabile.

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser_ekstra
Avatar billede ranglen Nybegynder
29. december 2005 - 12:56 #5
Tjo, hvis man ikke har brug for mere upload end det. Nu sad jeg bare i mine tanker, at man skulle kunne tilfredstille mange brugere med store linier :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2005 - 12:58 #6
Det er klart billigere igennem boligforeningen/antennelauget..

/theSurfer
Avatar billede allanfo Praktikant
29. december 2005 - 13:01 #7
Så skal du nok kigge efter en erhvervsløsning, og så bliver det nok noget dyrt. Men fordelen ved at have det derhjemme er, at ønsker man at tilføje webspace, så sætter man bare en større harddisk i. Og man kan jo også lege webhotel for andre. Du kan jo få dig et domænenavn, som hedder www.ditdomæne.dk, og så opretter du bare en mappe der hedder JensMappe i din servermappe, og bingo, www.ditdomæne.dk/jensmappe er på nettet.
Avatar billede allanfo Praktikant
29. december 2005 - 13:02 #8
Avatar billede dktekno Nybegynder
29. december 2005 - 13:11 #9
Grunden til jeg ikke selv laver det er fordi TDC og andre udbydere giver mig så lidt i upload at det bliver ekstremt langsomt.

Dem der udbyder webhoteller er så heldige at bo et sted hvor der er fiberoptiske kabler. De kan jo sagtens holde til det. Mange af dem ligger jo i de dersens rige områder i nordsjælland hvor fiberoptiske forbindelser først bliver etableret.

Så de har jo båndbredden der kan klare det. Det har jeg som er midt-jyde jo ikke.
Jeg må nøjes med under 2-8 Mbit om måneden til DOWNLOAD kun, til en pris der ligger på 500-1500/måneden mens de heldige nordsjællændere kan få 100+ Gbit begge veje med fri telefoni, 500+ tv-kanaler til 50 kr./måneden inkl. moms.
Avatar billede dktekno Nybegynder
29. december 2005 - 13:13 #10
Så at spørge efter et webhotel der tilbyder fri trafik og tillader at bruge den som download-server er da ikke for meget at forlange, taget i betragtning af deres beliggenhed der giver dem højhastighedsforbindelser med super-højteknologisk udstyr til en pris der ligger lavere end det de selv tager for webhotellerne inkl. moms og andet gebyr.
Avatar billede moffen Nybegynder
29. december 2005 - 20:01 #11
Hvad er det evt. for en slags download du vil tilbyde?

Ellers er der servage.net (med gode ping-hastigheder herhjemme) til 7,5 EURO i måneden inkl. 330 GB trafik og 1500 MB diskplads.
Avatar billede kaspersmith Nybegynder
30. december 2005 - 13:59 #12
Hej... Hvor meget trafik og plads skal du bruge?

Så finger vi en løsning