Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 18:46 Der er 30 kommentarer

ny hdd kan ikke partitionere den det går kage i den

Kære Experter.

jeg har lige købt en ny maxtor 250 gb hdd netop installeret i comp, kan ikke komme til at patitionere den inde i raid bios kommer der frem Notice : the number of disks is not adequate to create a raid. ved ikke lige hvad der menes med det.
har prøvet at komme ind i partition magic ... inden prg er loadet melder det fejl init failet : error 100 partition table is bad .....  så kommer mit spørgsmål så er hdd deffekt.

hvm. rene
Avatar billede huset Praktikant
28. december 2005 - 18:54 #1
har du sørget for at formaterer den som man skal starte med på en ny HDD
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. december 2005 - 19:15 #2
Du har hægtet drevet på en raid controller og det kræver minimum 2 drev. Flyt kablingen over på en non raid tilslutning og alt virker.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2005 - 19:17 #3
Er der ikke et eller andet med at Windows Xp/Pro ikke kan tage diske over 128 GB, hvis ikke du har opgraderet til SP 2.
Har du SP 2 kan det være at du skal lave en Flashbios opdateringfor at få det til at virke.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. december 2005 - 19:26 #4
==> john_westcoast Det har du ganske ret i. Hvem gider på den anden side have drev på 250 GB. 1 partition på 32 GB til XP og alt det seriøse og så holder man nallerne fra resten af drevet indtil servicepack 1, 1a eller 2 er installeret.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. december 2005 - 19:27 #5
Glemte lige følgende: man kan slipstreame så XP er med indbygget servicepack. Så er bøvlet med de store drev overstået.
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 19:38 #6
problemet er at den skal partitioneres inden den skal formateres
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 19:39 #7
har sp2
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 19:43 #8
non raid tilslutning tror kun der er 2 raid tilslutninger på bundkortet
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 19:47 #9
der er en  sata 1 og 2 tilslutning på bundkort det med non raid er det inde i bios det gøres ..... er lidt uerfaren med raid / sata
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 19:50 #10
har bundkort msi kt6v
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 20:10 #11
har lige disablet v-link data 2*support under raid i bios er det den du mente john_westcoast
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2005 - 21:37 #12
disable hele raid, og gå så ind på bundkortproducentens hjemmeside for at se om bundkortet supporter store diske, gør de ikke må du lave en flash bios opdatering.
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 22:10 #13
okj det prøver jeg
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 22:22 #14
supporter 250 gb drev fra maxtor sata en anden ting der er 2 porte sata kan det være at bundkortet kun kan kører med 2 hdd raid ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2005 - 22:29 #15
Har snakket med en kammerat han siger du vinder for lidt med at køre med raid, det kræver også 2 ens hd, som sagt disable raid. Så kan du gå igang med formatering.
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 22:36 #16
okj .... han kan bare ikke finde hddén i computeradministration / lager / diskhåndtering
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2005 - 22:42 #17
Havde du ikke Partition Magic til at formatere med?
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 22:51 #18
jo men den kan ikke finde harddisken
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 22:55 #19
efter at jeg har slået raid fra kan jeg åbne partition magic før mendte den init failet : error 100 partition table is bad
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 22:58 #20
da raid var sat til kunne jeg se hdd i enhendhåndtering / diskdrev / sammen med den anden hdd der er i mankinen med efter jeg slog raid fra forsvandt den ....  :- /
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2005 - 23:14 #21
Ved ikke om det her link kan hjælpe dig ?
http://hjem.get2net.dk/jkbo/guides/guides_formatering.htm
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 23:34 #22
nope kender godt der den omhandler
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 23:36 #23
tror at bundkortet kun kan kører raid og ikke single sata hdd kan det passe
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2005 - 23:42 #24
Lyder mærkeligt den har da kørt sata på den hd der er installeret, men vi er ude hvor jeg ikke kan bunde, og kammeraten er gået i seng.
Så du må have andre til at hjælpe dig, hvis ikke du får det løst.
Avatar billede chor Nybegynder
28. december 2005 - 23:58 #25
okj ....  mange tak for din tid .....  :- )
Avatar billede chor Nybegynder
29. december 2005 - 20:43 #26
lukker spørgsmålet
Avatar billede hottadpole Nybegynder
29. december 2005 - 21:21 #27
Spørgsmålet er først lukket når evt. du selv har lagt et svar og accepteret det.
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 08:42 #28
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?
Avatar billede huset Praktikant
06. februar 2006 - 08:40 #29
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
05. marts 2006 - 07:37 #30
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!