Avatar billede konder Nybegynder
27. december 2005 - 21:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

font på hjemmesiden

Jeg vil gerne ha fonten Matisse ITC på hjemmesiden, men har den ikke selv. Og heller ikke i min photoshop så jeg ku lave billeder af text/overskrifter. Når jeg vælger Matisse i css-en ser jeg den ikke, men gør de der har fonten det? Hvordan/hvorfra får jeg den i photoshop/ på hjemmesiden?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. december 2005 - 21:24 #1
Det kan du kun ved selv at have fonten og så lave teksten som grafik, ellers vil alle dem der ikke har denne font installeret få teksten vist med en anden font, som nu.
Avatar billede konder Nybegynder
27. december 2005 - 21:48 #2
Godt så
Avatar billede doggy82 Praktikant
27. december 2005 - 22:03 #3
Det er nok meget få som har den font. Så det er dumt at bygge et design op omkring det.
Men hvis du selv havde den kunne du jo lave det som grafik.

Der findes også mere avanceret sager hvis det skal være dynamisk ...
http://www.alistapart.com/articles/dynatext/
http://www.mikeindustries.com/sifr/
Avatar billede konder Nybegynder
28. december 2005 - 11:55 #4
mange tak for hjælpen.