Avatar billede vogel Nybegynder
25. april 2001 - 12:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Acrobat og Explorer

Når jeg åbner et PDF dokument, som jeg har downloadet fra nettet via Internet Explorer, åbner MacOS både Internet Explorer og Acrobat.
Dokumentet kommer frem i Acrobat, men IE åbner også og begynder at søge mens den skriver \"getting info for xxx.pdf\" - også selvom jeg ikke er online.

Kan du hjælpe?
Avatar billede lem Nybegynder
25. april 2001 - 12:33 #1
Er ikonet et Acrobat ikon?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. april 2001 - 12:34 #2
Det er fordi vedkommende der har lavet PDF filen, har indbygget et link i dokumentet. Linket søger efter data til PDF dokumentet, og det kan du desværre ikke gøre noget ved.

/per
Avatar billede vogel Nybegynder
25. april 2001 - 13:25 #3
lem:
Nej, ikonet er hvidt. Og jeg tror faktisk du er inde på noget af det rigtige, fordi det sker ikke med PDF dokumenter med et Acrobat ikon. Hvordan får jeg så MacOS/IE til \"genkende\" dokumentet og give det et Acrobat ikon?
Avatar billede lem Nybegynder
25. april 2001 - 13:33 #4
Hvilken Acrobat og Explorer har du?
Har du lagt dit plug-inn (pdf viewer) fra Acrobat
ind i Explorer plug-inn mappen, så kan du ihvertfald se Pdf\'en i browseren.

Lem
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. april 2001 - 14:18 #5
Hvis du har installeret Acrobat Reader, så vil iconet automatisk komme på PDF dokumentet, den første gang du åbner det. Nogle PDF dokumneter får det automatisk på efter en download.
Har du prøvet at downloade den nyeste Reader?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. april 2001 - 14:19 #6
Det kan godt være en fejl under download, så du kan prøve at downloade dit PDF dokument igen.

/per
Avatar billede vogel Nybegynder
26. april 2001 - 16:10 #7
Lem:
Jeg har Acrobat 4.0 og IE 5.0.
Jeg er ikke interesseret i at kunne se PDF i min browser.

vogel
Avatar billede vogel Nybegynder
26. april 2001 - 16:27 #8
Ovenstående problem med, at IE starter når jeg forsøger at åbne downloadede dokumenter, sker også ved andre dokumenttyper.
Jeg har f.eks. lige oplevet det med et .rtf !

vogel
Avatar billede lem Nybegynder
27. april 2001 - 07:12 #9
Når Pdf\'en ved åbning i Acrobat, også åbner internettet, ringer den da også op så du bli\'r online?
Hvor og hvilken Pdf har du downloadet?
Hvilket styresytem har du?
Hvad er .rft for et dokument og i hvilket program åbnes det i?

/Lem
Avatar billede vogel Nybegynder
27. april 2001 - 08:57 #10
- Nej, den ringer ikke op til internettet. Om den skal ringe op eller ej, er noget man sætter op i IE, og det har jeg bedt den om ikke at gøre!
- Det er alle PDF dokumenter!
- MacOS 9.04!
- .rtf (rich text format) kan åbnes i et tekstbehandlingsprogram!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. april 2001 - 09:46 #11
Hvorfor opdatere du ikke gratis til MacOS 9.1:

link: http://www.info.apple.com/support/macos9/Z/9.1download.html

/per
Avatar billede vogel Nybegynder
27. april 2001 - 11:21 #12
Selvfølgelig. Maskinen er hermed opdateret, og det har da også hjulpet lidt på hastigheden - den trængte vist til det :)

Det har dog ikke hjulpet på mit problem med downloadede filer...Problemmet må ligge i indstillingerne i IE - men hvor?
Avatar billede logos Nybegynder
27. april 2001 - 14:16 #13
Har du set efter i kontrolpanelet file-exchange om explorer er sat til default-application for .pdf. Hvis den er kan du komme til at åbne begge programmer, fordi resouce filen fortæller at filen skal åbnes med acrobat reader mens file-exchange fortæller at filen skal åbnes med explorer.
Avatar billede vogel Nybegynder
27. april 2001 - 14:25 #14
logos: Perfekt! Tak for hjælpen. Det var det der skulle til.