Avatar billede droner Nybegynder
27. december 2005 - 13:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

"Gem som" web-side i stedet for alm. word fil

Af en eller anden grund står word til at gemme mine dokumenter som websider fremfor almindelige word filer, hver gang jeg trykker "gem som". Jeg ved godt, at jeg bare kan skifte gemmeformat manuelt hver gang, men det bliver lidt belastende i længden. Jeg aner ikke hvorfor den pludselig vil gemme alle dokumenter som websider.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2005 - 15:17 #1
Klik "Gem som" -> Funktioner -> Generelle indstillinger -> Her kan du bestemme hvilket format den gemmer som.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2005 - 15:19 #2
Eller Funktioner -> Indstillinger -> Gem -> vælg (*.doc)
Avatar billede droner Nybegynder
28. december 2005 - 09:59 #3
Den står som *.doc i indstillingerne. Det underlige er, at hvis jeg åbner et blankt dokument og trykker på disketten (i dette tilfælde = gem som) så står den som word-dokument. Hvis jeg derimod sidder med et eksisterende dokument og vil gemme den i et andet navn har jeg problemet. Her bliver jeg nødt til at gå op i filer, hvorefter jeg gerne vil vælge "gem som". Her står der bare kun "gem som webside" med et dertil hørende ikon. Den "normale" gem som" er der ikke. Kan det laves om?
Avatar billede vejmand Juniormester
28. december 2005 - 10:27 #4
Når du går op i Filer, er der så ikke en lille dobbeltpil i bunden af dialogboksen?

Når du klikker på den, burde alle muligheder komme frem.
Avatar billede droner Nybegynder
28. december 2005 - 12:16 #5
Jo, men "gem som" ikonet er erstattet af et "gem som webside-ikon".
Avatar billede droner Nybegynder
28. december 2005 - 13:53 #6
Jeg kan se på en anden computer, at der både er en gem som og en gem som web side. Dvs. at det altså "bare" er min gem som, der er væk, men hvor er den henne :-/
Avatar billede vejmand Juniormester
28. december 2005 - 14:11 #7
Okay, vi må prøve os frem:

Højreklik på filer -> Tilpas (Nederst) -> Fanebladet "Kommandoer -> Marker "Filer" under "Kategorier" -> Til højre under "Kommandoer" skulle der gerne være en "Gem som" -> Træk den med musen over på "Filer" i venstre side.

Prøv om ikke dette virker.
Avatar billede droner Nybegynder
28. december 2005 - 14:32 #8
Så lykkedes det :-) Takker! Lidt høkermetoder i ny og næ skal man ikke kimse af.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. december 2005 - 17:13 #9
Velbekomme, godt det lykkedes. Tak for point.  c",)