Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 10:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

adgang til andres netværk

Min nye dell inspiron 6000 har et lille fyrtårn i tray'en.
Når jeg klikker på den kommer jeg tilsyneladende ind i nogle andres ubevogtede net.
Jeg prøvede at hive mit eget adsl-andelsboligforeningskabel ud, og klikke ind på en af de mange, der dukkede op, og sørme om ikke jeg kunne surfe alt, det jeg ville uden kabeltilslutning.
Det er da vist ikke helt lovligt??
Jeg gjorde det kun den ene gang, for jeg er en gennemsnitligt ærlig person, og blev lidt hed om ørerne.
Er det sådan noget, der hedder hotspot?
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 10:15 #1
Hotspot er tdc der udbyder en sådan tjeneste ved f.eks. mcdonalds eller på statoil. Du har bare haft adgang til andre menneskers net :)

http://da.wikipedia.org/wiki/Hotspot_%28datanet%29
Avatar billede ierikk Nybegynder
26. december 2005 - 10:20 #2
det er sikkert ganske almindelige trådløse net det er ubeskyttet, jeg har et ekstra her hos min næsten nabo (4 MB)
hvis du skal i noget snavs, kan du jo bruge deres net, og det bliver så dem der får balladen, men det er ikke lovligt af dig at gå ind på de andres net
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 11:53 #3
Nej, og jeg lukkede mig da også omgående ud igen.
Jerikk svarede mest udførligt - du får point
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 11:54 #4
Undskyld, den røg af sted for hurtigt - du skal vist lige lægge et svar, ikke?
Avatar billede ierikk Nybegynder
26. december 2005 - 12:26 #5
giv point til wicez, da jeg absolut ikke samler på dem
jeg tager det ikke så tungt med hvilket net jeg er på, jeg har 1MB net så hvis jeg skal hente store filer, så er det jo rart at have en reserve med stor hastighed
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2005 - 13:15 #6
Tjah, jeg gider ikke have point hvis mit svar ikke var dækkende.. Jeg svarede på, hvad et hotspot er, hvilket jeg troede var dit spørgsmål -!
Avatar billede ierikk Nybegynder
26. december 2005 - 13:18 #7
OK
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2005 - 15:03 #8
såsåså  ikke så touchy.
I svarede jo begge fint og jeg lærer hele tiden noget.

Næste spm. fra mr. nysgerrig her blir, hvordan jeg får hul igennem fra den 40gb harddisk, jeg har købt en æske til, men som dellen ikke vil snakke med. Måske det også er en bios-ting.