Avatar billede mogens5 Nybegynder
25. december 2005 - 18:07 Der er 1 kommentar

Hvorfor du´r min kabel-internet opkobling ikke?

Min PC´´ er har været koblet på internettet med en trådløs USB-dongle. Nu har jeg afinstalleret wireless programmet og fjernet usb donglen.
Nu vil min PC´er ikke kobles på internettet på traditionel vis med en kabel fra netkortet. Netforbindelsen er OK og ikonen på skærmen viser at der er en 100Mbps forbindelse til rådighed.
Hjælp.....

MB
Avatar billede zerocrash Nybegynder
12. marts 2006 - 11:55 #1
det du ikke kan er så at gå på nettet...

I start klik på "Kør..." eller "Run..." og skriv "CMD" uden gåsetegn ("). Dernæst skriver du "IPCONFIG /ALL" igen uden gåsetegn.

Her skal du kigge efter at din computer har noget i stil med følgende udfor de kommende felter:

IP-adresse: Noget i stil med xxx.xxx.xxx.xxx - hvor xxx angiver tal.
Disse tal kan variere afhængig af om du er direkte tilsluttet dit internet via kablet eller er tilsluttet med en router mellem Internettet og din computer.

Subnet/undernetmaske: Denne hedder typisk 255.255.0.0 eller 255.255.255.254 - hvad står der udfor den hos dig? Er der noget overhovedet?

Standardgateway: Hvis der her står 0.0.0.0 og du har en router tilsluttet skal du indhente IP-adressen fra routeren og indtaste for at få adgang til net. Hvis der IKKE står noget i dette felt og du ikke har en router - se blot bort fra dette felt.

DNS-servere: Her skulle du gerne ha noget i stil med IP-adresse - dog IKKE de samme tal! Typisk vil denne adresse være din routers adresse eller dns-adresser fra din internet-udbyder.

Hvilket abonnement har du? Tjek evt. deres hjemmeside for mere information om hvordan du sætter dit internet rigtigt op