Avatar billede detail Nybegynder
24. december 2005 - 17:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tilknytning af domæne til apache

Hej
Jeg har en extra maskine stående som jeg gerne vil bruge til at lægge en hjemmeside på som selvfælgeligt skal være tilgængelig via et domænenavn ude i den store verden

Igennem en bog jeg har, står der beskrevet hvordan jeg installere
- Apache / Host
- php
- phpMyAdmin
- MySQL
så det skulle være lige at gå til, men hvordan får jeg tilknyttet et domænenavn, som kan hente hjemmesiden ?
Har en fast ip adresse..

Nu kan jeg intern kalde hjememsiden med http://localhost/websted, men det er jo ikke helt nok...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. december 2005 - 20:04 #1
Køb et domænenavn, fx. hos gratisdns.dk (domænet er ik' gratis ...)
Avatar billede detail Nybegynder
24. december 2005 - 23:24 #2
og når det er gjort hvordan skal det så sættes op for at domænenavnet lige rammer på min ip adresse i det bibliotek hvor min homepage ligger.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. december 2005 - 23:52 #3
1) Du sætter DNS op hos fx. gratisdns.dk så A-record indeholder din IP
2) Du sætter din webserver op til at acceptere domænet
3) Du sørger for at der ikke er routere eller firewalls blokerer
Avatar billede detail Nybegynder
25. december 2005 - 08:47 #4
det med A-record kan jeg ikke også håndtere det hos DK-hostmaster hvis jeg bestiller mit domæne der og kan jeg selv ændreTfå adgang til min A-record opsæt ?

Og er det kun IP adresse de skal bruge eller den fulde stil ind til min apache html directory
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. december 2005 - 10:20 #5
A-record skal kun indeholde IP. Din Apache webserver sætter du op med korrekt sti.

Nej, DK-hostmaster styrer ikke DNS-servere. Det skal du have en trediepart til, fx gratisdns.dk.
Og så sælger DK-hostmaster forøvrigt slet ikke domæner ;)
Avatar billede detail Nybegynder
29. december 2005 - 10:42 #6
smid et svar hvis du ønsker nogle points
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2005 - 11:59 #7
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede detail Nybegynder
31. december 2005 - 12:24 #8
Erikjacobsen har du noget med gratisdns.dk at gøre ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. december 2005 - 12:25 #9
Næh
Avatar billede detail Nybegynder
31. december 2005 - 13:36 #10
har kikke på deres hjemmeside, men kan ikke gennemskue om der også er mulighed for at oprette mialforward på det domæne jeg opretter hvis det bliver hos dem ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. december 2005 - 13:58 #11
Det kan du, men det er så ikke gratis - de har også www.MXHotel.dk
Eller du kan få det gratis på www.posthuset.nu
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. december 2005 - 13:59 #12
Mailforward fra gratisdns:
- Nemt at sætte op.
- Spam & virusfilter (99,9%..).
- Billigt (29,-/år/domæne).
- Nem vedligeholdelse.