Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. december 2005 - 19:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Flytte port 80 til 81 på 2003

Jeg sidder her og roder med en Windows 2003 server. Jeg kan godt flytte porten for default til port 81, men den bliver ved med at kører http (80) omend default nu skal findes via port 81.

Jeg vil enten flytte alle IIS services til port 80 eller stoppe serveren helt - problemet ligger i at der skal installeres en Apache som skal tage den port 80 og det kan den altså ikke nu.

Hvordan gør jeg :)

/Nikolaj
Avatar billede screem_brille Novice
23. december 2005 - 20:01 #1
iis manager højreklik på websitet, og properties, lav porten om til port 81
Avatar billede kenp Novice
23. december 2005 - 20:16 #2
ellers er det bare at højreklikke også vælge stop ;) (hvis du slet ikek skal bruge IIS så kan du jo afindstallere det)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. december 2005 - 20:16 #3
Problemet er at det kun flytter det site - Jeg vil fjerne http helt fra IIS - eller omend ikke så stoppe hele skidtet.
Avatar billede screem_brille Novice
23. december 2005 - 20:21 #4
tilføj/fjern programmer, windows komponenter, find iis og fjern den hvis du ikek har noget at bruge den til.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 08:53 #5
brug for mere hjælp ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. januar 2006 - 01:17 #6
Du gik både og godt - men afinstalleret fik jeg den da.
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2006 - 08:34 #7
;) det var heldigt :) (også brugte du resten af tiden på at reetabler den da den gik kold ;))
Avatar billede screem_brille Novice
03. januar 2006 - 08:40 #8
kenp da hvad gik kold ?
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2006 - 09:12 #9
screem -> nikolajdu har en mani med at pille engang imellem *G* det er bare derfor.. jeg ved ikke om den gik kold. men han plejer ikke at være så lang tid om at vende tilbage :)
Avatar billede screem_brille Novice
03. januar 2006 - 09:15 #10
kenp tror det ligger til navnet Nicolai *GGG*
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2006 - 09:48 #11
*G* Ok det ved jeg ikke noget om ;) (men du hedder måske også Nicolai ;))
Avatar billede screem_brille Novice
03. januar 2006 - 09:51 #12
kenp det står der ihvertfald på min dåbsattest *G* (og jeg har også nogle pillefingre, der går udover det normale *GG*)
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2006 - 10:10 #13
Så burde både min søn og datter hedde nicolai ..... (de er gode til at pille ved far´s computer)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. januar 2006 - 13:18 #14
Well man skulle tro Kenp var ham supporteren jeg ringede til efter jul....

Der skete selvfølgelig skide helvede det at jeg afinstallerede IIS og ville så genstarte computeren - I min iver glemte jeg at jeg desuden havde opdateret til mySql 5 og jeg derfor i php.ini skulle fjerne mySql modd'et og lægge en .dll fil ind i Windows biblioteket.

Det gjorde jeg ikke og bang - serveren genstartede aldrig da Apache kom med en kritisk fejl - Ingen adgang til fjernskrivebord og ingen website kørende overhovedet. Så morsomt blev det og jeg blev sat en hel del dage tilbage....

Nikolaj er et godt sundt navn prinser bliver opkaldt efter os. Prins pilfinger, prins Nikolaj. Jo jo vi har meget at være stolte af ;-)
Avatar billede kenp Novice
03. januar 2006 - 14:46 #15
nikolajdu -> Det var dog ikke mig du ringede til ;)

Men det var godt gættet, for normalt er du jo ikke så langsom til at svare tilbage :)

Men så er det da godt at du har fået det klaret nu :)