Avatar billede dragonball Nybegynder
22. december 2005 - 00:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

100mbps router eller 54mbps router?

Hej alle.
Har et lille simpelt hurtigt spørgsmål.
Vil en 100mbps router forøge hastigheden på mit 2 mbt/s forbindelse, fx når jeg spiller counter strike source?
Og hvis ja, hvilket router er så bedst?
GOD JUL
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. december 2005 - 08:44 #1
Godmorgen.. Nej det vil det desværre ikke.. CSS kører optimalt (hvad nettet angår) når der er en linie der konstant kører over 128kbs. Du har altså rigeligt med båndbredde. Dit CSS får du til at køre bedre ved at sikre dig så mange frames som muligt. Kører jeg for eksempel i 1024x768 har jeg ikke mere end 40 frames. men i 800x600 har jeg derimod omkring 70fps. I din config kan du binde en knap til console, og derefter skrive "net_graph 1" i console for at se hvor mange fps du kører med. du binder en knap ved at skrive f.eks: bind "o" "toggleconsole"
Så vil din console komme frem hver gang du trykker på o..

Hastigheden på din router (54, 100 osv) er kun afgørende for trafikken internt. Hvis du f.eks skal flytte en fil fra en pc til en anden. Det kan også have noget at sige hvis du har en "park" af computere tilsluttet, men som jeg forstår det er der ikke noget problem.

Jeg kan varmt anbefale at du køber en linksys eller en netgear (netgear er min favorit) De kører utrolig stabilt i forhold til mange af de "billige" crap mærker der er på markedet. En god Netgear kan du få uden trådløs for under 300 kr mens en trådløs render op i en plov ca..

Vh Nicki (God Jul)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. december 2005 - 08:45 #2
*Du skal binde knapper i din config fil inde i cstrike mappen
Avatar billede dragonball Nybegynder
22. december 2005 - 18:56 #3
ok, 1. er Belkin et "crap" mærke ;D?!
2. Kan du ikke forklare mig step for step hvordan man sætter console op i CSS?
Kan ik finde ud af det ;D

Ellers godt indtil videre ;D!
Avatar billede innercitydk Nybegynder
22. december 2005 - 21:39 #4
Jeg har aldrig hørt om belkin :)

Start med at installere det her script:

http://www.counter-script.net/includes/content/downloads/autoscriptsrcv10.exe

Det er et buy script som gør at du kan lave buy kombos ved at trykke på blot en knap. efter installering har du et hav af ekstra muligheder der hvor du indstiller knapperne. herefter kan du gå ind i denne mappe (afhængig af hvor du har installeret spillet!)

C:\Programmer\Valve\Steam\SteamApps\Dinemail@etellerandet.dk\counter-strike source\cstrike\cfg

og åbne filen config.cfg (brug notesblok til at åbne den med)

lav en ny linie et sted imellem de andre steder der står "bind"

indsæt denne linie:

bind "KP_ENTER" "toggleconsole"

Der er en linie derinde i forvejen der binder en anden knap til console men den skal du bare ignorere.

Herefter gemmer du filen og starter spillet op.. Når du så er connected til en server kan du trykke på "Keypad Enter" knappen for at åbne consollen.
I consollen skriver du:

net_graph 1

tryk esc for at vende tilbage til spillet, nu skulle du gerne have en oversigt over dine fps

Vh
Avatar billede dragonball Nybegynder
22. december 2005 - 23:53 #5
har du ikke hørt om belkin ?
prøv at google!

Arhh det var dejligt med en der gad at forklare det godt og grundigt for mig!
min fps ligger på 70-130!
Min maksine består af 4200+ dual core X2, 6800 GT, 1,5 GB ram, 200 gb HDD, 580w Hiper type-R PSU så den burde nok kunne klare CSS.
Hvad siger min FPS? er den normal, skod eller god?
Jeg har normalt intet problem med lagg, og på boomtowns servere har jeg en ping på ca. 25!
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. december 2005 - 00:08 #6
Rigtig nice fps!! Du har også et super grafikkort..

Prøv lige et par af de her servere de kører som regel rigtig godt:

217.116.254.123:27015 //HUD Humleudendamer.dk fed server!
81.7.177.10:27019 //WUZZ også en rigtig fed server

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. december 2005 - 00:10 #7
Belkin ser også ud til at være kvali.. :)
Avatar billede dragonball Nybegynder
23. december 2005 - 11:25 #8
rigtig godt, det hele kører vist som det skal og du fortjener så sandelig dine points!
Rigtig glædeæig Jul og endnu engang tak for hjælpen!